התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה שיפתח בבדיקה בענין מתן שירותים משפטיים ע"י עו"ד אלי זוהר בשווי ניכר לאולמרט נוכח טענה שהתשלום "נדחה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה שיפתח בבדיקה בענין מתן שירותים משפטיים ע"י עו"ד אלי זוהר בשווי ניכר לאולמרט נוכח טענה שהתשלום "נדחה"
כן פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיקבע כלל האוסר על עובד ציבור לקבל מגורם פרטי הטבה מבלי לשלם את מלוא התמורה הסבירה בעת מתן ההטבה
התנועה גם בקשה מהיועץ המשפטי לממשלה כי יבקש מאולמרט ומעו"ד זהר לדווח בכתובים מהו החוב של אולמרט ומה מועד פרעונו.

במכתב למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה מציין עו"ד דניאל קירס מנהל המחלקה ללטיגציה כלכלית בתנועה כי ביום 3.7.2009 פרסמו אביבה לורי ואורי בלאו ב"הארץ" כי, לכאורה, בשלוש השנים האחרונות עובד משרד עורכי הדין של עו"ד אלי זהר על שורה של תיקיו וענייניו של אהוד אולמרט ללא הפוגה כמעט.
בפרסום נטען כי שוקדים על התיקים עורכי דין ומתמחים מהמשרד וכי כמה מהם התרעמו על כך שהם עובדים בחינם.
על-פי הפרסום, השיב לכאורה עו"ד זהר כי "כולם יודעים שיום יבוא והוא ישלם את החוב הזה, כשיתחיל להרוויח כסף באזרחות. בינתיים ניהלנו חקירות בתשעה תיקים במשך שלוש שנים, אבל אני בטוח שנתוגמל בעתיד". כן צוטט עו"ד זהר כאומר, לכאורה, כי "דחינו את התשלום לעתיד".
על-פי הכתבה, בשנת 2001 משרדו של עו"ד זהר קיבל מעיריית ירושלים בראשות מר אולמרט למעלה ממיליון שקל לצורך עבודה משפטית. כמו כן, על-פי הכתבה, מ-2003 ייצג עו"ד זהר את מר אולמרט בתביעת דיבה בעקבות חשיפת פרשת האי היווני וכי באותה שנה הוא היה מועמדו של שר המשפטים דאז וחברו הקרוב של אולמרט, יוסף (טומי) לפיד, למשרד היועץ המשפטי לממשלה, אבל הסיר את מועמדותו מחשש לניגוד עניינים.
כמו כן, בנוגע לשווי הטיפול המשפטי שמעניק משרדו של עו"ד זהר למר אולמרט, צוטט לכאורה עורך דין ותיק ופרופסור למשפטים כאומר ש"אצל אולמרט, לקוח מתמיד שהולך וחוזר… שם מיליון דולר זה רק לכיסוי ההוצאות".
בכתבה הובאה תגובה לכאורה מיועץ התקשורת של אולמרט לפיה "הן במהלך תקופת כהונתו של אולמרט כראש ממשלה והן כיום, ההתנהלות בין אולמרט לבין עורכי דינו נעשית ומדווחת על-פי דין".
אין התנועה יודעת אם האמור בכתבה אמת, והיא מבקשת במכתבה לדעת אם יש בה אמת.
במידה והאמור בכתבה אמת, מבקשת התנועה ממבקר המדינה לפתוח בבדיקת הענין.
מבלי לקבוע עמדה כלשהי בשלב זה לגבי שירותים משפטיים אשר ניתנו למר אולמרט ו/או על שאלת התמורה בגינם, מדגישה התנועה את הצורך בקביעת נורמה ברורה האוסרת על עובד ציבור לקבל מגורם פרטי הטבה (שירותים ו/או נכסים וכד') מבלי לשלם עליה את מלוא התמורה הסבירה כבר בעת נתינתה.
ברורות ההשלכות החמורות של העדר איסור כאמור, החל מהוועדות המקומיות לתכנון ובניה וכלה בחלונות הגבוהים של משרדי ממשלת ישראל.
לאור זאת מבקשת התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה יפעל לעיגון נורמה מחייבת האוסרת על עובד ציבור לקבל מגורם פרטי הטבה מבלי לשלם עליה את מלוא התמורה הסבירה כבר בעת נתינתה.
כמו כן, מבקשת התנועה מראש הממשלה לשעבר מר אולמרט להודיע ליועץ המשפטי לממשלה בכתובים מהם הסכומים שחב מר אולמרט למשרדו של עו"ד זהר, מהו המנגנון לקביעת סכומים שיהיה חייב בהמשך הטיפול המשפטי ומהם המועדים לתשלום החובות.
כן מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לממשלה לפנות לראש הממשלה לשעבר אולמרט ולעו"ד אלי זהר על מנת שיודיעו לו על כך.