התנועה לאיכות השלטון לשר יולי אדלשטיין, השר הממונה על יישום חוק רשות השידור: יש בעיות בהליכי מינוי מליאת רשות השידור.

התנועה לאיכות השלטון לשר יולי אדלשטיין, השר הממונה על יישום חוק רשות השידור: יש בעיות בהליכי מינוי מליאת רשות השידור.
במכתבה מונה התנועה מספר ליקויים ביניהם העדר כשירות של חלק ממועמדי השר .
התנועה מציינת כי קריאת רשימת השמות ו"קורות החיים" שצרף השר למכתבו לתנועה אשר בנוגע אליהם ביקש את חוות דעתה של התנועה לאיכות השלטון, מעלה כי 8 מועמדים מתוך הרשימה המוצעת אינם עונים לכאורה לתנאי הכשירות שנקבעו על ידי בית המשפט העליון ולפיכך אינם כשירים לכהן במליאת רשות השידור.
ואלה שמות 8 המועמדים : ד"ר בלהה כהנא, מר מרדכי אייזנברג, גב' רינה גרינברג, מר קאסם מוחמד עפיף, מר קובי זליכה, גב' גאולה אבידן, מר רפאל מלאכי, מר עלאא מחאג'נה.
למיטב ידיעת התנועה שני מועמדים נוספים, הגב' רחל קרמרמן- מרידור ומר יעקוב שחם, כבר כיהנו שתי קדנציות מלאות ברצף, ולפיכך מועמדותם לקדנציה שלישית אינה עולה לכאורה בקנה אחד עם סעיף 8 לחוק רשות השידור.
בנוסף, למיטב ידיעת התנועה, לפחות ל- 5 מועמדים ישנה לכאורה זיקה פוליטית לשר הממנה, ולפיכך עליהם לעמוד ברף ה"כישורים המיוחדים" שהינו גבוה יותר ממועמד נעדר זיקה פוליטית: גב' קרן ברק, מר גיל מזרחי, מר אריק זיו, רחל קרמרמן- מרידור ומר יעקוב שחם.
בעל זיקה פוליטית לשר הממנה אינו מנוע מלכהן בשל כך בגוף סטטוטורי אלא שעליו לעמוד ברף ה"כישורים המיוחדים". מונח זה פורש בעבר על ידי בית המשפט העליון (בג"צ 932/99) כדורש כשירות שהיא מעבר לסף הנדרש מכל מועמד. על פניו, מתעוררת שאלה האם המועמדים הנ"ל עומדים ברף של "כישורים מיוחדים" ביחס למועמדים אחרים כשירים, שאינם בעלי זיקה וקשרים פוליטיים, הבאים מתחום העשייה וההתמחות שלהם. שאלה נוספת המתעוררת היא כיצד ניתן ליישב את מספרם הגדול יחסית של בעלי הזיקה הפוליטית לשר הממנה, בשעה שהחוק, כמו גם הפסיקה, מחייבים כי המינוי למליאת רשות השידור יעשה על פי מפתח של התמחויות מקצועיות ותחומי עשייה ולא על פי מפתח פוליטי.

באשר למועמד לכהונת יו"ר המליאה מר אמנון דיק: אין חולק כי מדובר באדם רב ניסיון אשר ראוי לתפקיד יו"ר רשות השידור. עם זאת, למיטב ידיעת התנועה מר דיק מחזיק בבעלותו חלקים משמעותיים ממניות תחנות רדיו אזוריות, אחזקה אשר אינה מתיישבת עם הכהונה כיו"ר רשות השידור בשל האיסור להימצא בניגוד עניינים. כך למשל, רדיו "קול ישראל" של רשות השידור הינו רדיו המתחרה בתחנות רדיו אלה. גם פיתרון של נאמנות עיוורת לא יפתור במקרה דנן את ההימצאות בניגוד עניינים שכן החלטות שתתקבלנה במליאה תהינה בעלות משמעות והשפעה על תחנות מתחרות, בין אם אלה יוחזקו בנאמנות ובין אם לאו. לפיכך, על מנת לאפשר את כהונתו של מר דיק כיו"ר רשות השידור מתבקש לכאורה להבהיר כבר בשלב זה כי מר דיק לא ימשיך ויחזיק בבעלותו מניות הרדיו האזורי במקביל לכהונתו כיו"ר רשות השידור. התנועה מבקשת את תיקון הרשימה והתייחסות לטענותיה.
בהזדמנות זו, ועל מנת שתוכל התנועה להשלים את מתן חוות דעתה אשר נתבקשה על ידי השר מבקשת התנועה לדעת מי מבין המועמדים אשר נכללו ברשימת 29 השמות שהעביר הינו בעל זיקה פוליטית לשר משרי הממשלה (בנוסף ל- 5 המועמדים שנזכרו לעיל).
כן מבקשת התנועה לדעת מי הגורם אשר המליץ על כל אחד מן המועמדים המצויים ברשימה שהעברת במסגרת הליך ההתייעצות.
בנוסף מבקשת התנועה לקבל לידיה את מסמכי רשימות המומלצים שהועברו אל השר על ידי הארגונים הציבוריים.