התנועה לאיכות השלטון לשר אלי ישי בעקבות פנייתו לנשיא לחון את שלמה בניזרי: הימנע להבא מכל פניה פסולה שכזו לרשויות השלטון

התנועה לאיכות השלטון לשר אלי ישי בעקבות פנייתו לנשיא לחון את שלמה בניזרי: הימנע להבא מכל פניה פסולה שכזו לרשויות השלטון
פניה אשר יש בה שימוש פסול במעמדך ובכוח השררה; פניה שכזו תהפוך פסולה שבעתיים כאשר היא נעשית לטובת עבריינים מורשעים בדין או נאשמים.
במכתבה לשר ישי מציינת התנועה כי נאמר בתקשורת כי השר שלח מכתב לנשיא המדינה, מר שמעון פרס, ובו ביקש כי יחון את מר שלמה בניזרי.
התועה מציינת כי בניזרי הורשע, בין היתר, בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. הוא אף נידון, על ידי בית המשפט העליון לארבע שנות מאסר- גזר דין אשר הוחמר על ידי בית המשפט העליון בשל חומרת המעשים.
"פנייתך זו אל נשיא המדינה בעניינו של מר בניזרי מצטרפת לפניה נוספת שנערכה על ידך, הפעם לבית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופט דרורי), כך על פי פרסומים בכלי התקשורת, בעניינו של עבריין נוסף, מר איתמר ביטון, אשר הורשע לאחרונה בעבירות של תקיפה הגורמת לחבלה ואף הפקרה לאחר פגיעה." כותבת התנועה.

מוסיפה התנועה " בפנייתך לנשיא המדינה, כמו גם לבית המשפט המחוזי, בעניינם של עבריינים, בניסיון להיטיב עימם ו"להלבין" מעשיהם יש פסול ערכי ומוסרי, שהרי הינך אישיות ציבורית, סגן ראש הממשלה ושר הפנים במדינת ישראל, אשר מתייצב לימינם של עבריינים ומשתמש, למעשה, במעמדך הרם כדי לנסות ולהשפיע לטובתם של מי שסרחו. "
התנועה מבהירה כי בפנייתו של השר ישי אל רשויות אכיפת החוק כמו גם אל נשיא המדינה יש משום ניצול לרעה של מעמדו כסגן ראש הממשלה וכשר, אשר מבקש להיות מליץ יושר- כזה אשר קולו ישמע יותר מקולם של אחרים- בשל מעמדו.
בעמידתו לצד עבריינים, יש אמירה מסוכנת כנגד מערכות המשפט והחוק במדינת ישראל, ברי כי אין זה מן הראוי כי סגן ראש הממשלה ושר הפנים ייצור חזית כנגד מערכת החוק במדינת ישראל.

כן יש בפנייה משום יצירת איפה ואיפה בין מורשע למורשע, שכן לא כל עבריין מורשע בדין יש לו האפשרות והיכולת לגייס לצידו מליצי יושר מן השורה הראשונה של השלטון בישראל.
התנועה מציינת כי סיעת ש"ס בהנהגת השר ישי השכילה לנקוט צעדים בניסיון להרחיק משורותיה כל מי שאינו הולך בדרך הישר. וכי פניותיו לנשיא המדינה ולבית המשפט המחוזי דנן, יש בהן כדי להוות כתם, דווקא במקום בו נראה שנעשה מאמץ ראוי להערכה לנקות את השורות.
לאור כל זאת מבקשת התנועה מהשר ישי להימנע להבא מכל פניה פסולה שכזו לרשויות השלטון- פניה אשר יש בה שימוש פסול במעמדו ובכוח השררה; פניה שכזו תהפוך פסולה שבעתיים כאשר היא נעשית לטובת עבריינים מורשעים בדין או נאשמים.