התנועה לאיכות השלטון: באם החשדות למעורבות סימנס נכונות יש להשעות התקשרויות של גופי ממשלה אתה.

התנועה לאיכות השלטון: באם החשדות למעורבות סימנס נכונות יש להשעות התקשרויות של גופי ממשלה אתה.
התנועה מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה השר לתשתיות לאומיות ומנכ"ל חברת החשמל באם, אכן החשדות למעורבות סימנס ישראל במתן שוחד קיימים וחמורים כפי שפורסם, להורות לגופים ממשלתיים להשעות התקשרויות עם חברת סימנס ולמנוע בשלב זה התקשרויות חדשות, עד למיצוי החקירה בעניין ובהתאם לתוצאותיה.
במכתבה למבקר המדינה,היועץ המשפטי לממשלה, שר התשתיות הלאומיות ומנכ"ל חברת החשמל מציינת התנועה כי פרסומים בכלי תקשורת העלו חשדות כי חב' סימנס ישראל העבירה לכאורה כספי שוחד בסכומים נכבדים לצורך קידום עסקיה.
אם יש אמת בפרסומים הרי שהדברים הם חמורים ומחייבים חקירה מעמיקה של רשויות אכיפת החוק בישראל, באשר להתנהלותה של חב' סימנס ישראל, כמו גם בדק בית של החברות ציבוריות וממשלתיות אשר התקשרו עם חב' סימנס ישראל.
התנועה מבקשת לדעת האם אכן נערכה חקירה של הגורמים המוסכים אודות התנהלותה של חב' סימנס ישראל והחשדות החמורים שהועלו נגדה. כן מבקשת התנועה לדעת אלו צעדים ננקטו בשלב זה כנגד חב' סימנס ישראל כדי למזער נזקים, ככל שנוצרו.
התנועה מבקשת באם, אכן החשדות קיימים וחמורים כפי שפורסם, ראוי כי יורו לגופים ממשלתיים להשעות התקשרויות עם חברת סימנס ולמנוע בשלב זה התקשרויות חדשות, עד למיצוי החקירה בעניין ובהתאם לתוצאותיה.

***במדור "הדשא של השכן" באתר זה פורסמו שלוש ידיעות על השוחד שנוהגת סימנס לשלם בחו"ל, ב- 28 ביולי, ב- 31 באוגוסט וב- 15 בדצמבר 2008.