התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ למניעת קידומו בדרגה של אל"מ מאיר אוחנה ולתפקיד קצין משטרה צבאית ראשי עד שתמוצה חקירת התנהלות גורמי מצ"ח בראשה הוא עומד בחקירת פרשת צ'יקו תמיר.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ למניעת קידומו בדרגה של אל"מ מאיר אוחנה ולתפקיד קצין משטרה צבאית ראשי עד שתמוצה חקירת התנהלות גורמי מצ"ח בראשה הוא עומד בחקירת פרשת צ'יקו תמיר.

התנועה לאיכות השלטון באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה לוזון מידד מבקשים מבג"צ להוציא צו על תנאי המורה לשר הבטחון ולרמטכ"ל לנמק מדוע לא ימנעו לפי שעה מהעלאתו של מפקד מצ"ח אל"מ מאיר אוחנה בדרגה ו/או מלקדמו לתפקיד קצין משטרה צבאית ראשי ואו מלהחליט ו/או להתחייב למתן דרגות ו/או קידום ו/או לפעול לשם כך, עד אשר ימוצה חקירת התנהלותם של גורמי המשטרה הצבאית החוקרת, בראשה הוא עומד, בעניין חקירת משה (צ'יקו) תמיר, ובכפוף לממצאי החקירה. וכן צו על תנאי המורה להם מדוע לא ימנעו מהענקת והעלאת דרגות ו/או קידומם ו/או מקבלת החלטה על הענקת דרגות ו/או קידומם של מי מהמעורבים במישרין או בעקיפין בחקירת פרשת משה (צ'יקו) תמיר ואו הממונים עליהם, בין במשטרה הצבאית ובין בפרקליטות הצבאית, עד למיצוי החקירה בנושא ובכפוף לממצאי החקירה.
כן מבקשת התנועה צו ביניים דחוף המורה לשר הבטחון ולרמטכ"ל להימנע מלהעניק ולהעלאת דרגות ואו מתן קידום עד לסיום בירור העתירה ובפרט להימנע ממתן דרגת תת אלוף לאלוף משנה מאיר אוחנה וקידומו לתפקיד קצין משטרה צבאית ראשי, זאת לאור כך כי טקס הענקת דרגה מתוכנן להתקיים, למיטב ידיעת התנועה בשבוע זה, מחר או מחרתיים.
נזכיר כי חקירת התנהלות גורמי המשטרה הצבאית בעניינו של תא"ל צ'יקו תמיר, נפתחה בעקבות פסק דינו של בית הדין הצבאי במיוחד. בית הדין הצבאי הקדיש חלק ניכר מפסק הדין לביקורת קשה על התנהלות גורמי החקירה הצבאית בנוגע לפרשה זו. בית הדין המיוחד הגדיר את מה שנחשף בפניו, כל שיתאמתו החשדות, כ:"רעידת אדמה של ממש בכל הנוגע לאמינותם של גורמי החקירה בצה"ל".
עניינה של העתירה במניעת קידומו בדרגה ו/או בתפקיד של אל"מ מאיר אוחנה בעת המשטרה הצבאית עליה מופקד, מצויה תחת חקירה חריגה וחמורה שנפתחה בעקבות קביעת בית הדין המיוחד בענינו של תא"ל תמיר בעניין ליקויים יסודיים בהתנהלות גורמי מצ"ח. עתירת התנועה מבקשת להגן על ערך האחריות העומדת ביסוד כל מערכת ציבורית ושל מערכת צבאית היררכית בפרט ומערכת אכיפת חוק על אחת כמה וכמה. וכן למנוע מחטף ואף מראית עין של ביצוע מחטף ושל חלילה פגיעה בחקירה ובישום ממצאיה. התנועה סבורה, כי הענקת דרגות ו/או ביצוע קידום בעיצומה של חקירה נוגדת את ערכי צה"ל, פוגעת באמון החיילים והציבור הרחב בצבא ובהליכי המינוי והקידום בה, פוגעת באמון הציבור בהליכי החקירה ובאמון במיצויה ובישום תוצאותיה ואף איננה מכבדת את מקבלי הדרגות. יודגש כי התנועה לאיכות השלטון אינה מבקשת להטיל דופי באל"מ אוחנה ואיננה נוקטת כל עמדה בפרשת צ'יקו תמיר, על הסתעפויותיה. טענת התנועה היא העותרת תטען, כי על שר הבטחון והרמטכ"ל לעכב כל מתן דרגות וקידום לקצינים, אשר הם ו/או המערכות בראשם הם עומדים מצויים בהליכי חקירה, עד למיצוי החקירה והשלמת ישום ממצאיה.