אנחנו ואתם נשנה את העולם, לא בגלל שאנחנו יכולים, אלא בגלל שאנחנו חייבים!!עו"ד אליעד שרגא , יו"ר התנועה לאיכות השלטון ,יום איכות השלטון 2009

אנחנו ואתם נשנה את העולם, לא בגלל שאנחנו יכולים, אלא בגלל שאנחנו חייבים!!עו"ד אליעד שרגא , יו"ר התנועה לאיכות השלטון ,יום איכות השלטון 2009
בשחיתות אין לצערי הרב מיתון, נהפוך הוא, יש שפע אין סופי – יש ציניקנים שיגידו ששגשוג זה, נגרם בגלל פעילות התנועה – אז שיגידו!!, זה נכון, שלא הצלחנו לבלום את המחלה הממארת הזאת, אבל אין לי ספק, שהצלחנו להוריד את גובה הלהבות, אין לי ספק שהמראות במראה הם קשים ובלתי נסבלים, אבל לפחות עכשיו, גרמנו לכך שלאנשים, יש האומץ להישיר מבט, לראות את כיעורנו האמיתי, לראות את אזורי המשגה, להפנים שזוהי סכנה קיומית אסטרטגית לחייה של המדינה, לשנס מותניים, ולהלחם עם תקווה בלב, שבסופו של יום אנחנו ננצח."

ימים קשים עוברים על הציבוריות בישראל, ימים בהם ענני סהר שחורים וכבדים, מכסים את שמי הרקיע הדמוקרטיים של מדינת ישראל, ימים בהם אומנם יש לכאורה, עדנה לשלטון החוק, אבל למעשה המציאות מוכיחה אחרת. המציאות מוכיחה, כי מערכת אכיפת שלטון החוק בישראל, נמצאת בתהליכי קריסה מתקדמים, המציאות גם מוכיחה פעם נוספת, שהתשתית הערכית שלנו כחברה, נמצאת בתהליכי בלייה מתקדמים. אין ספק, שמציאות שכזו, מחייבת אותנו לחשבון נפש עמוק ויסודי, מחייבת אותנו לבדק בית ולתיקון עמוק ונוקב, של מערכות השלטון במדינה.
ואני אומר את זה בעצב רב, כי דווקא בשבוע זה, התחילה להישמע פרשת התביעה של נשיא מדינת ישראל לשעבר, מר משה קצב, בעבירות מין חמורות מאוד.
דווקא בימים אלה, החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום חמור ביותר, בעבירות של שחיתות, כנגד ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט.
ואני אומר את זה בעצב רב כי דווקא, מן הסתם, בימים אלה, נכנסו לרצות את עונשם בכלא, הן שר האוצר לשעבר של מדינת ישראל מר אברהם הירשנזון לאחר שהורשע בעבירות שחיתות חמורות. והן שר העבודה והרווחה לשעבר של מדינת ישראל, מר שלמה בניזרי – אגב, השביעי מתוך רשימת ש"ס, שמוצא את עצמו מאחורי סורג ובריח.

אין ספק, שגלריית אנשים זו, בנוסף לאלה שכבר הורשעו ובנוסף לאלה שעוד יורשעו, תוכל לכונן ממשלת צללים מאחורי סורג ובריח. ואין ספק שהתרחשויות אלו, מוכיחות פעם נוספת, כי החיים הרבה יותר דמיוניים מהדמיון עצמו.
זר לו היה נקלע למחוזותינו, היה משוכנע שהגיע בוודאי לסדום ועמורה, מדינה שהרקב אחז בה בכל פינה, ובכל קרן רחוב.
השופט אדמונד לוי מקונן על נפילתה של מדינת ישראל לביבים אלה, בכותבו בפסק הדין בפרשת קצב, את המשפטים הבאים:
"מציאות קשה, כמותה לא ידענו בעבר, הולכת ומתהווה לנגד עינינו. עד לפני מספר שנים לא רב, הורגלנו במנהיגים אשר נהגו בחייהם צניעות, כמעט סגפנות, תוך שהם עושים זאת עקב השקפת עולמם, או מתוך רצון להיות דוגמא לרבים, בבחינת עמוד האש ההולך לפני המחנה. את כל עיתותיהם, הם הקדישו לטובת העם והארץ, ולביתם מיעטו לעשות, אם בכלל. מנגד, בשנים האחרונות, נחשפו מקרים רבים, בהם ניצלו אנשי ציבור, את מעמדם ואת כוח השררה שבמשרתם, כדי להטיב עם עצמם ועם מקורביהם, ולא במעט מקרים אגב עשיקתה של הקופה הציבורית. כתוצאה מכך, הולכת ומתארכת, רשימת אנשי הציבור שסרחו ואשר עמדו או עומדים לדין. שלא לדבר על אלה הנחקרים בפלילים…. נוכח מציאות קשה זו, כמו מאליהם עולים ומהדהדים באוזני, דברי התוכחה של הנביא ערב החורבן: " איכה היתה לזונה קריה נאמנה, מלאתי משפט צדק ילין בה, ועתה מרצחים; כספך היה לסיגים, סבאך מהול במים; שריך סוררים וחבריך גנבים, כולם אהבו שוחד, ורדף שלמונים, יתום לא ישפוטו, וריב אלמנה לא יבוא אליהם (ישעיהו, א, כ"ז)."
אבל לא רק השחיתות לצערי, עולה כפורחת. בנוסף לה, התרסק הביטחון האישי במדינת ישראל, האלימות גואה ונוסקת, חיי האזרח הפכו להפקר, אנשים נרצחים ונקטלים יום יום, ברחובות מדינת ישראל ואין מושיע. אלימות במשפחה, אלימות של בני נוער, אלימות כנגד קשישים, אלימות שנאה לשונה ולאחר, אלימות בכבישים ועוד כהנה וכהנה, מרעין בישין. אלימות בכל מופע ובכל צורה, הפכה למטבע לשון שחוקה במדינת ישראל.
בנוסף, משתולל לו הפשע המאורגן ברחובות ישראל, קרבות רחוב של ממש, טילים שנורים למבני מגורים, חיסולים ופיצוצים באור יום, על חוף הים, במועדונים, במסעדות ואיפה לא. פרוטקשן בכל בית עסק שני, חדירה של כנופיות הפשע המאורגן לעסקים לגיטימיים, ולפוליטיקה.
הבניה הבלתי חוקית בכל פינה בארץ עולה כפורחת, שיכרות סמים, עבירות רכוש, ועוד רעות חולות, רבות אחרות.
ובמקום לשנס מותניים ולמגר את התופעות הללו, אנו רואים שוטרים שלא מסוגלים לגמור את החודש, אנחנו רואים איך פוליטיקאים עושים את הכול, בכדי להמשיך ולהחליש את מערכת אכיפת שלטון החוק, לתקוף את בית המשפט העליון ואת הפרקליטות. החודש לדוגמא, על הפרק פיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה, למה? כי הוא עסוק מידי! בהחלט טיעון משכנע. כוחות החושך, לא בוחלים בשום אמצעי, ומאיימים גם על אמצעי התקשורת, ועל העיתונות החוקרת, בתביעות של מיליונים על מנת להפחיד אותה, על מנת לשתק אותה, ועל מנת לפגוע ביכולת העשייה שלה לעתיד לבוא. על הבמה יושב עכשיו מר מיקי רוזנטל, אביר איכות השלטון, החל מהשנה שעברה, שבגין סרטו המופלא "שיטת השקשוקה", נמצא בימים אלה תחת אש צולבת. אנחנו כאן מיקי, מצדיעים לך, ומבטיחים לך, שלעולם לא תצעד לבד.
אבל דווקא בים השחור הזה, ניתן לראות את התקווה, ניתן לראות את האור הגנוז באושר שנגוז, ניתן לראות את הדממה בתוך הסערה, כדברי המשורר.
על הבמה רבותי, ניצבת כעת, קבוצת אנשים מופלאה, חבורת אנשים שכל כולם דורשי טוב. פרחי כמורה המכהנים בממשל וברשויות השלטון. עושים עבודתם נאמנה, ביושר, במסירות, בהגינות, תוך שמירה והקפדה על ערכי הדמוקרטיה והאתיקה. אנשים ונשים אלה, הנבחרים שבעם, הם מקור התקווה הגדולה שלנו, הם הכימותרפיה של השירות הציבורי, והם ההוכחה שאפשר גם אחרת. הריעו להם!!
השנה רבותי, אנחנו עומדים בפאתי השנה העשרים לקיומה של התנועה לאיכות השלטון. וזו בהחלט סיבה גדולה לגאווה ולאופטימיות רבה. לא רוצה אני לחשוב כלל, איך מדינת ישראל, הייתה נראית ללא התנועה לאיכות השלטון. אין לי ספק, שהיא הייתה נראית שונה לחלוטין, אם בכלל.
נכון רבותי, שבשחיתות אין לצערי הרב מיתון, נהפוך הוא, יש שפע אין סופי – יש ציניקאנים שיגידו ששגשוג זה, נגרם בגלל פעילות התנועה – אז שיגידו!!, זה נכון, שלא הצלחנו לבלום את המחלה הממארת הזאת, אבל אין לי ספק, שהצלחנו להוריד את גובה הלהבות, אין לי ספק שהמראות במראה הם קשים ובלתי נסבלים, אבל לפחות עכשיו, גרמנו לכך שלאנשים, יש האומץ להיישיר מבט, לראות את כיעורנו האמיתי, לראות את אזורי המשגה, להפנים שזוהי סכנה קיומית אסטרטגית לחייה של המדינה, לשנס מותניים, ולהלחם עם תקווה בלב, שבסופו של יום אנחנו ננצח.
אין ספק שלשרוד עשרים שנה, רבותי, זה נס בממשל התאגידי של המגזר השלישי. אין לי ספק שהנס הזה, ימשיך להתרחש עוד רבות בשנים, תודות לכם חברים יקרים, תודות לצוות הנפלא שלנו שעובד ימים כלילות, על הגשמת חזון התנועה, ותודות לעם הנפלא הזה, שחפץ חיים בציון.
התנועה רבותי, לעולם לא תפסיק לגדול להתפתח, וללכת קדימה. היא גם לעולם לא תצעד לבד, כי עשרות אלפי חבריה יצעידו אותה לעולמי עד בציבוריות בישראל.
כי אנחנו ואתם נמשיך, לעמוד כחומה בצורה, ונגן ביחד, על המשך קיומו הערכי של הבית השלישי.
כי אנחנו, ואתם, והאבירים המשרתים אותנו בקודש, לעולם לא נוותר, על החלום לחיות במדינה דמוקרטית הפועלת לאורו של שלטון החוק.
כן, כי אנחנו ואתם נשנה את העולם, לא בגלל שאנחנו יכולים, אלא בגלל שאנחנו חייבים!!
כן אנחנו חייבים !!!