מטוסים לא בבית ספרנו אורלי בן שלמה מודיעין – מכתב למערכת

מטוסים לא בבית ספרנו אורלי בן שלמה מודיעין – מכתב למערכת
לפני כחודשיים ימים לערך , בג"צ דחה עתירה של עיריית מודיעין בגין , הסטת מסלול נחיתה של מטוסים , מעל העיר מודיעין בתואנה כי הוא לא גוף מקצועי אשר יכול להכריע בנדון.
בתור מנויה על עיתון התנועה לאיכות השלטון , אני רוצה לעניין את קהל הקוראים בנוגע למתרחש בעיר מודיעין רבתית.

מצ"ב מכתב , בו פניתי אל מבקר המדינה בכדי שיבדוק , מי אשם במחדל חמור כל כך.

בסוף יוני התקבצנו מס תושבים ופתחנו במאבק ברשויות – רש"ת , רת"א ומשרד התחבורה.

מאז , ערכנו הפגנה בעיר, הפגנה שקטה מול משרדי רש"ת וכיום אנו ממתינים לתוצאות סימולטור.

במידה ויש לכם עניין בפרסום הסיפור המלא , אשמח לספק פרטים נוספים.

בעיקרון אנו חשים כי הרשויות מסובבות אותנו בכחש ועל כך אנו מלינים.
בתודה.
אורלי בן שלמה.

מודיעין

הפניה למבקר המדינה:
שלום,
שמי אורלי בן שלמה ואני תושבת בעיר מודיעין מכבים ורעות .
לפני כחודשיים ימים לערך , בג"צ דחה עתירה של עיריית מודיעין בגין , הסטת מסלול נחיתה של מטוסים , מעל העיר מודיעין בתואנה כי הוא לא גוף מקצועי אשר יכול להכריע בנדון.
כמו כן בג"צ הורה לרשויות (רש"ת , רת"א ועיריית מודיעין) לשוחח ולהגיע לעמק השווה תוך חודשיים ימים לערך,
העירייה הציעה מסלול חילופי , הסטת המסלול לכיוון אזור התעסוקה ולא מעל ריכוז אוכלוסין,
ההסיבה הרשמית של רש"ת ושל רת"א למסלול מעל מודיעין , הוא כי מדובר בביטחון לאומי – ולמעשה אין דרך אחרת וכי אנו נצטרך לסבול במשך שנתיים וחצי את הרעש והערפיח (עד לאחר שיסיימו לשפץ נתיב אחר ) במילים פשוטות , הם אמרו לנו כי הם קובעים ואל לנו לקטר בגין מעט רעש ואיכות חיים ירודה.
העניין הוא שמדובר בהרבה ומעבר לרעש וערפיח מדובר בבעיות בטיחותיות קשות ,אשר אותם הם לא הביאו בחשבון ואף ניסו לזרות חול בעינינו ואמרו כי "הנחיתות מעלינו בטוחות ואין לנו מה לדאוג" או כי "אנו דואגים לערך הבתים שלנו" .
הטענות שלנו הם הרבה ומעבר לבעיית איכות החיים והסביבה שלנו:
1. מדוע עיריית מודיעין לא שמעה על התוכנית אשר נוצרה בכלל בשנת 2006 ???
(לידיעתך בסוף שנת 2008 תושב ממודיעין גילה במקרה תוכנית של רש"ת לפתוח מסלול נחיתה מעל העיר מודיעין) .
2. גובהה פני העיר (מוחלט) הוא 300 מ' לערך , מטוס פותח גלגלים בגובהה 600 מ' לערך ,מדוע אף אחד לא שם לב להפרשי הגובה המסוכנים הללו??? טעות אנוש , ציפור שנשאבת למנוע עלולים חס וחלילה לגרום לאסון תעופתי מעל לריכוז אוכלוסין ( 73000 תושבים) שלאחריו כולם ירוצו לחפש את האשמים במחדל , הרי זה מה שקורה בישראל לא כן ?!!
3. מדוע לא נערך סקר רעש , כשידוע שאין מעבר למטוסים מעל ריכוז אוכלוסין כשכמות הרעש עוברת את המותר????
4. מדוע אף אחד לא בדק את כל נושא איכות הסביבה , אם הם היו בודקים לעומק את כל הפרמטרים הרלוונטיים , הם היו מגלים , כי המסלול חוצה , מסלול של ציפורים אשר מגיעות אלינו מאפריקה והרי ידוע מה קורה למטוס אשר ציפור נכנסת למנועים …
לצערי הרב כל הסיפור מריח , כמחדל אחד שלם , של אנשים אשר קובעים לנו איך לחיות .
קודם בנו את המסלול , אח"כ רכשו קרן מנחה לנחיתה , בהמשך שירטטו מסלול ורק לאחר שהוגש בג"צ הם גם גילו שהם לא שמו לב שבמפה מתחת חיים אנשים.
המשוואה אשר מצטיירת כאן היא לא פחות ולא יותר עניין של כסף ולא משנה אם זה יעלה בעתיד בחיי אדם , או באיכות חיים של אנשים .
העלאת דירוג הבטיחות של נתב"ג (אשר נמצא בשפל כמה שנים) -שווה- כניסה רבה של מטוסים זרים – שווה – הרבה כסף לרש"ת ולמדינה וכל זאת על חשבון חיינו וחיי ילדנו!!!!!