התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת לבחון את הטענות בדבר מצג שווא בקורות חייו של ח"כ שלמה מולה באתר הכנסת

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת לבחון את הטענות בדבר מצג שווא בקורות חייו של ח"כ שלמה מולה באתר הכנסת
מפרסומים בכלי התקשורת נטען, כי באתר הכנסת פורסם לכאורה כי לחה"כ מולה תואר בעבודה סוציאלית למרות שלכאורה איננו בעל תואר כזה. במידה וימצא כי אכן פורסם פרסום כוזב – קוראת התנועה לשקול להעמיד את חבר הכנסת לדין בפני וועדת האתיקה בשל פגיעה בכבודה של הכנסת.
במכתבה מבקשת התנועה מן הוועדה לבדוק את נסיבות פרסום פרט כוזב, לכאורה, בקורות חייו של חבר הכנסת שלמה מולה ובמידה וימצא כי אכן פורסם פרסום כוזב – לשקול להעמיד את חבר הכנסת לדין בפני וועדת האתיקה בשל פגיעה בכבודה של הכנסת.
מפרסומים בכלי התקשורת נטען, כי באתר הכנסת פורסם לכאורה כי לחה"כ מולה תואר בעבודה סוציאלית למרות שלכאורה איננו בעל תואר כזה.
במידה ואכן נכונים הפרסומים הרי שעולה החשש לביצוע פרסום כוזב, שנועד להוות בסיס לקידומו של חבר הכנסת ואף להאדיר את שמו.
במידה והדברים הינם כפי שמצטייר מן הפרסומים, הרי שיש להתייחס לנושא בחומרה. הטעיית הציבור שומטת את הקרקע תחת פעילותו של נבחר הציבור ופוגעת באמון העם בנבחריהם ובכבוד הכנסת.
מן הראוי, לבחון את הדברים ונסיבותיהם וכאמור למצות את ההליכים האתיים בפרשה זו. התנועה מציינת, כי הפרסומים מצטרפים לפרסומים בדבר התנהלותו לכאורה של ח"כ מולה בקשר למימון הבחירות המקדימות בהן נבחר. למיטב הבנת התנועה הדברים מצויים בחקירת המבקר. במקביל סבורה התנועה כי על וועדת האתיקה לפעול להנחלת האיסורים הכרוכים במימון בחירות בקרב חברי הכנסת ולאכיפתם על חברי הכנסת.
התנועה חוזרת על עמדתה שהובאה לועדת האתיקה בעניין פרשת ח"כ לשעבר טטרמן כי יש מקום לקרוא לחברי הכנסת להקפיד ולהיזהר מתקלות, טעויות והטעיות בקורות חייהם. זאת נוכח הנזק העצום שפרשה כזו גורמת לדמותם, למעמדם וללגיטימיות פעולותיהם ונוכח הכתם שהוא מטיל על המשכן כולו.