לאור הפרסומים כי השר ישי פועל לשיפור תנאי מאסרו של בניזרי פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר ישי כיו"ר תנועה פוליטית גדולה, להימנע מכל התערבות בעניינם של אסירים או מורשעים שיש בה משום ניצול לכאורה של מעמדו הרם.

לאור הפרסומים כי השר ישי פועל לשיפור תנאי מאסרו של בניזרי פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר ישי כיו"ר תנועה פוליטית גדולה, להימנע מכל התערבות בעניינם של אסירים או מורשעים שיש בה משום ניצול לכאורה של מעמדו הרם.
פנייתה של התנועה מופנית גם למבקר המדינה, השר לבטחון פנים וועדת האתיקה של הכנסת. עמדת התנועה היא כי במאמציו של ישי לפעול למען ביניזרי יש משום ניצול לרעה של מעמדו כסגן ראש הממשלה וכשר, אשר מבקש להיות מליץ יושר- כזה אשר קולו ישמע יותר מקולם של אחרים- בשל מעמדו.
במכתבה מציינת התנועה כי על פי פרסומים בתקשורת דיווח לכאורה השר אלי ישי לסיעת ש"ס כי הנו "פועל לשיפור תנאי מאסרו של בניזרי" . כן פורסם כי ישי שוחח בנושא עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ.
השר לשעבר בינזרי הורשע, בין היתר, בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. הוא אף נידון, לארבע שנות מאסר- גזר דין אשר הוחמר על ידי בית המשפט העליון בשל חומרת המעשים. כותבת התנועה לשר ישי:
"מאמציך בנושא תנאי מאסרו מצטרפים לפנייתך אל נשיא המדינה בבקשה לחון את השר לשעבר בניזרי. בעניין זה, כבר הביעה התנועה עמדתה, כי יש פסול ערכי ומוסרי, שהרי הינך אישיות ציבורית, סגן ראש הממשלה ושר הפנים במדינת ישראל, אשר מתייצב לימינם של עבריינים ומשתמש, למעשה, במעמדך הרם כדי לנסות ולהשפיע לטובתם של מי שסרחו. "
עמדת התנועה היא כי במאמציו של ישי לפעול למען השר לשעבר ביניזרי יש משום ניצול לרעה של מעמדו כסגן ראש הממשלה וכשר, אשר מבקש להיות מליץ יושר- כזה אשר קולו ישמע יותר מקולם של אחרים- בשל מעמדו.
התנועה ביקשה כבר בעבר מישי להבא מכל פניה פסולה שכזו לרשויות השלטון- פניה אשר יש בה שימוש פסול במעמדו ובכוח השררה; פניה שכזו פסולה שבעתיים כאשר היא נעשית לטובת עבריינים מורשעים בדין או נאשמים.
למרות זאת עולה מהפרסום הנזכר, לכאורה, כי הוא ממשיך לפעול לטובתו של השר לשעבר בניזרי, הפעם באמצעות פנייה לשר לבטחון פנים.
התנועה חוזרת וקוראת לכבוד השר כיו"ר תנועה פוליטית גדולה, לפעול למען קידום שלטון החוק והשוויון בפני החוק, ולהימנע מכל התערבות בעניינם של אסירים או מורשעים שיש בה משום ניצול לכאורה של מעמדו הרם.