התנועה לאיכות השלטון דורשת הפסקת הזרמת כספים ללשכה הריקה של השר פרופסור אבישי ברוורמן בתל אביב כל עוד היא בלתי נחוצה

התנועה לאיכות השלטון דורשת הפסקת הזרמת כספים ללשכה הריקה של השר פרופסור אבישי ברוורמן בתל אביב כל עוד היא בלתי נחוצה
לחלופין, דורשת התנועה כי הלשכה תאוייש לאלתר על ידי גורמים ממשלתיים אחרים הנדרשים לה וכי לא ישכרו משרדים נוספים בתל אביב, עד אשר לא אויישו נכסים מוחזקים שעומדים ריקים בעיר.

התנועה מציינת במכתבה לחשב הכללי באוצר ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה כי מתחקיר עיתון "הארץ" שפורסם היום עולה כי השר לענייני מיעוטים, הפרופ' ברוורמן, מחזיק מזה כחצי שנה בלשכה ריקה, בלב מגדל משרדים יוקרתי בתל אביב, בעלות של אלפי שקלים בכל חודש, על פי הערכה שפורסמה בכתבה זו.
עוד עולה מהתחקיר כי הלשכה נשכרה עבור הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים עובדי הרשות, כך על פי הכתבה, טרם גוייסו. בהתאם לפרסומים עולה כי בשל הקמתה הצפויה של הרשות נשכר הנכס מבעוד מועד- מעשה שגרר השלכת כספי ציבור לריק חודש בחודשו מזה למעלה מחצי שנה.
ההחלטה על הקמת הרשות נתקבלה כהחלטת ממשלה כבר ביום 15/2/07, עוד במסגרת הממשלה ה-31 בראשותו של אהוד אולמרט אולם, כעולה מהפרסום, כאמור, עובדי הרשות טרם גוייסו.
שכירת מבנה, אשר ישרת הרשות, בטרם גוייסו עובדיה והסתיימו הליכי הקמתה, נחזה כבזבוז משווע של כספי ציבור. הצידוק להחלטה זו, אשר צוטט בכתבה, ולפיו הייתה חשיבות רבה למקם הרשות בסמיכות ללשכת השר, נשמע בעידן האינטרנט כמעט אבסורדי, בוודאי כאשר עומדים לנגד עיננו כספי הציבור, אשר מבוזבזים מזה חודשים ארוכים.
מהתנהלות זו, ככל שאלה הם אכן פני הדברים, עולה תמונה קשה של ניהול כספי מזלזל ממש. מצב בו כספי ציבור מבוזבזים לריק, פשוטו כמשמעו, ללא כל תכלית. ונזכיר כי מאחורי ההיגד "כספי ציבור" עומדים אזרחים, שומרי חוק, אשר עובדים קשה ומפרישים לקופה הציבורית ממיטב כספם מדי חודש.