התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לאיכות הסביבה להימנע ממינויו של ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ לתפקיד יושב ראש חברת "פארק אריאל שרון" .

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לאיכות הסביבה להימנע ממינויו של ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ לתפקיד יושב ראש חברת "פארק אריאל שרון" .
וזאת כל עוד מתנהלת נגדו חקירה בחשדות לכאורה כי ביצע עבירות שוחד , מרמה, זיוף והעסקה פיקטיבית.
במכתבה לשר בעקבות הפרסום בעיתון "מעריב" מיום 27/10/09, בו עולה כי השר ארדן מבקש למנות את מר יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא, לתפקיד יו"ר חברת פארק אריאל שרון, חברה האמונה על פיתוח הפארק הגדול במדינה בתקציב עתק של מיליוני שקלים.
התנועה מציינת כי פרץ כבר כיהן כיו"ר חברה המשקם – אחד הגופים המעורבים בהליך השיקום וההשמה של אנשים בעלי מוגבלות, והיא חברה מעורבת כמשמעותה בחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה -1975.
בנוסף מזכירה התנועה כי מבקר המדינה מצא לנכון לכתוב דו"ח חמור על התנהלות בלתי תקינה של הנהלת חברת המשקם, במועד בו כיהן מר פרץ כיו"ר החברה .
וכי משטרת ישראל החליטה לפתוח בחקירה, כך על פי הפרסום, בנוגע לחשדות כי פרץ לכאורה ביצע עבירות של שוחד, מרמה, זיוף והעסקה פיקטיבית- בעת שכיהן כיו"ר חברת המשקם. ובאשר לביצוע לכאורה של עבירות מרמה והפרת אמונים, בחשד כי במערכת הבחירות האחרונה העסיק עובדי עירייה במטהו.
אין כל ספק כי חזקת החפות עומדת לאדם, כל עוד לא הוכח אחרת. שאלה היא האם ראוי להפסיק כהונתו של אדם, אשר נחקר במשטרה. ואולם אין להתלבט כלל באשר לשאלת מינויו של אדם שדבק בו רבב (להבדיל משאלת המשך כהונתו).
ראוי להדגיש כי בענייננו לא רק רבב החקירה דבק במר פרץ, אלא גם דו"ח חמור של מבקר המדינה- לא פחות.
בהמשך לדברים מזכירה התנועה שמר פרץ, כך על פי הפרסומים, הינו חבר מרכז ליכוד. וכי עובדה זו מעוררת תחושת לא נוחה (וזאת בלשון המעטה) באשר להתעקשות למנות דווקא אדם, אשר על פי פרסומים, נחקר במשטרה בחשדות הנוגעים לתפקודו כאיש ציבור; אדם, אשר נכתב על החברה בראשה עמד, דו"ח חמור של מבקר המדינה- לתפקיד ציבורי נוסף.
לאור כל זאת סבורה התנועה כי מן הראוי להימנע ממינויו של מר פרץ, אדם שמתנהלות נגדו במשטרה חקירות בחשדות הנוגעים ללב העשייה הציבורית, אדם שמבקר המדינה ביקר באופן חריף התנהלות חברה אחרת שעמד בראשה, לתפקד יו"ר החברה ממשלתית "פארק אריאל שרון."