התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים – עו"ד טנה שפניץ: הצבע הפוליטי של מליאת רשות השידור המוצעת ע"י השר יולי אדלשטיין מחייב כי שקילת המועמדים לא תעשה במנותק מן התמונה הכוללת אלא בעיתוי אחד.

התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים – עו"ד טנה שפניץ: הצבע הפוליטי של מליאת רשות השידור המוצעת ע"י השר יולי אדלשטיין מחייב כי שקילת המועמדים לא תעשה במנותק מן התמונה הכוללת אלא בעיתוי אחד.

מכתבה של התנועה לעו"ד טנה שפניץ הוא בהמשך למכתב קודם של התנועה בנוגע לליקויים בהליכי מינוי מליאת רשות השידור.
בפניות אלו העלתה התנועה מספר טענות בנוגע להליכי המינוי אשר הובאו בפני השר:
.
א. אי עמידה בקריטריונים שנקבעו בחוק ובפסיקת בג"צ ובכלל זאת העדר ניסיון ויידע בתחום השידור .

ב. הרשימה הורכבה על ידי השר על בסיס מפתח וזיקה פוליטיים.

ג. בנוגע לחלק ניכר מבעלי הזיקה הפוליטית מתעורר ספק רב האם הם עומדים בדרישת ה"כישורים המיוחדים".

ד. מינוי בניגוד לכאורה לס' 8 לחוק- שני מועמדים נוספים כבר כיהנו במשך תקופה השקולה לשתי קדנציות מלאות ברצף, ולפיכך מועמדותם לקדנציה שלישית אינה עולה לכאורה בקנה אחד עם סעיף 8 לחוק רשות השידור.

לאור הפגמים אשר עליהם עומדת התנועה ובעיקר לאור כך שנוצר הרושם הברור כי הרשימה הורכבה על פי מפתח פוליטי, וכי היא אינה מאוזנת וסובלת ממחסור באנשי מקצוע בעלי משקל סגולי רלוונטי, מבקשת התנועה לתת משקל אף למשמעות העולה מן הערך המצטבר של טענות אלה .שכן, החלטת השר למינוי מועמד למליאה יש בה שני היבטים. האחד, הינו היבט פרסונלי והוא נובע מזהותו וכשירותו המקצועית של כל מועמד ומועמד. ההיבט השני, נוגע להשפעת מינוי של מועמד מסויים על כשירות המליאה כולה. דהיינו, האם הצטרפות המועמד, בראיה הכוללת של הרשימה המוצעת, תורמת לגיבוש הרכב מקצועי מאוזן, בו ייצוג ראוי ובעל משקל סגולי הנדרש לביצוע משימות המליאה.
לא למותר לציין כי הדברים אמורים ביתר שאת על רקע המצב הדרמטי בו מצויה רשות השידור, בפתחה של רפורמה אשר תעורר אתגרים בתחומים הארגוניים, הפיסקלייים, היבט ניהול משאבי האנוש, כמו גם היבטים תקשורתיים מסוגים שונים. אתגרים מעין אלה מגבירים את הנטל המוטל על שר הממונה על רשות השידור להרכיב רשימה ראויה, בעלת הרכב מקצועי רחב ועמוק דיו.
לאור האמור ישנה חשיבות כי שקילת המועמדים לא תיעשה במנותק מן התמונה הכוללת אלא תיעשה בעיתוי אחד, כאשר ביחס לכל מועמד נבחנים שני ההיבטים הנזכרים.