התנועה לאיכות השלטון לנציב שב"ס : מן הראוי להמתין עם הליכי המינוי לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס.

התנועה לאיכות השלטון לנציב שב"ס : מן הראוי להמתין עם הליכי המינוי לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס.
ההמתנה על מנת להבטיח כי המינוי יעשה באופן שעולה בקנה אחד עם העקרונות המוסדרים בהצעת החוק המצויה בשלבי חקיקה מתקדמים מטעם ח"כ דוד אזולאי, יו"ר ועדת הפנים בכנסת, אשר קובעת כי על הליכי מינוי לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס יחולו נורמות המינוי החלות על מינוי יועצים משפטיים בשירות המדינה הליכי חקיקת הצעת חוק חשובה זו, צפויים להגיע לסיומם תוך זמן קצר.
במכתבה לנציב שירות בתי הסוהר מציינת התנועה כי הובא לידיעתה כי בימים אלה מתנהלים הליכים למינוי יועץ משפטי לשירות בתי הסוהר. התנועה סבורה כי ככל שמתנהלים הליכי מינוי לתפקיד, מן הראוי כי יעשו בדרך הנהוגה במינוי יועצים משפטיים בשירות המדינה, ובפרט במשרדי הממשלה. על הגורמים הממנים לנקוט בדרך של הליך שוויוני ושקוף, אשר יאפשר בחירת המועמד המתאים ביותר מבין המועמדים הפוטנציאליים.
תפקידו של היועץ המשפטי לבתי הסוהר, זהה במהותו לתפקיד יועץ משפטי בשירות המדינה: מתן ייעוץ משפטי שוטף לגורמים המנהליים, ובכלל זאת חוות דעת באשר לחוקיות פעולות מנהליות שונות. כך גם מהווה היועץ המשפטי שומר סף חשוב במסגרת מנגנוני הבקרה להבטחת מינהל תקין וטוהר המידות.
נקיטת הליך שוויוני ושקוף, מגביר את הסיכוי לבחירת האדם הראוי ביותר לתפקיד.
ואכן , בימים אלה מצויה בשלבי חקיקה מתקדמים הצעת חוק חשובה בעניין זה, מטעם ח"כ דוד אזולאי, יו"ר ועדת הפנים בכנסת, אשר קובעת כי על הליכי מינוי לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס יחולו נורמות המינוי החלות על מינוי יועצים משפטיים בשירות המדינה.
הליכי חקיקת הצעת חוק חשובה זו, כך נמסר לנו, צפויים להגיע לסיומם תוך זמן קצר.
לאור זאת סבורה התנועה כי מן הראוי להמתין עם הליכי המינוי לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס על מנת להבטיח כי המינוי יעשה באופן שעולה בקנה אחד עם העקרונות המוסדרים בהצעת החוק. מכל מקום, בין אם יחליטו הגורמים הממנים להמתין להשלמת הליכי חקיקת החוק כפי שראוי ובין אם לאו, עליהם לנקוט בהליכי מינוי שוויוניים ושקופים אשר יאפשר בחירת המועמד המתאים ביותר מבין המועמדים הפוטנציאליים.