בג"צ קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה לבטל את החלטת הממשלה שמינתה את שר שלום ג'רבי כמנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה בניגוד להחלטת וועדת המנויים בראשות נציב שירות המדינה שמצאה אותו בלתי כשר לתפקיד. כן פסק בג"ץ 15,000 שקל הוצאות לתנועה.

בג"צ קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה לבטל את החלטת הממשלה שמינתה את שר שלום ג'רבי כמנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה בניגוד להחלטת וועדת המנויים בראשות נציב שירות המדינה שמצאה אותו בלתי כשר לתפקיד. כן פסק בג"ץ 15,000 שקל הוצאות לתנועה.
בג"צ מבקר את החלטת הממשלה שנראית לטעמו כפתרון "יצירתי" שנועד לעקוף את חוות דעתה של הוועדה המקצועית ולקדם מנוי בעל זיקה מובהקת.
כאמור שופטי בג"צ פרוקצ'יה ג'ובראן ועמית קבלו היום את עתירת התנועה לביטול החלטת הממשלה למינוי מר שר שלום ג'רבי כמנהל כללי למשרד המדע והטכנולוגיה, בפסק הדין כתבה השופטת פרוקצ'יה: בהחלטת הממשלה למנות את המועמד למשרת מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה לתקופת ניסיון, לאור הממצא כי אינו עומד בתנאי הסף של הכשירות המקצועית הנדרשת, יש משום סטיה מהמלצת ועדת המנויים בלא טעם מהותי או נסיבות חריגות המצדיקות זאת .."עוד קבע בג"ץ כי בכך שהממשלה אישרה את המינוי היא סטתה מתנאי הסף שהיא עצמה קבלה למינוי מנכלי משרד ממשלתי. לכן החלטת הממשלה נגועה בחוסר סבירות קיצונית ודינה להתבטל.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא ומיקה קונר קרטן בקשה מבג"צ להוציא צווים על תנאי שיורו לממשלה ולשר המדע לנמק מדוע לא יבטלו החלטתם למינוי מר שר שלום ג'רבי כמנהל כללי למשרד המדע והטכנולוגיה, וזאת, בין היתר, מן הנימוקים הבאים: נימוקי וועדת המנויים בדבר חוסר כישוריו המקצועיים לניהול משרד הדורש כישורים מקצועיים מובהקים והבנה בתחומי עיסוקיה, למול זיקתו הפוליטית המובהקת. וכן לאור העובדה כי הוועדה מצאה אותו בלתי כשיר לתפקיד ולא צוינו בשיוני ובהחלטת הממשלה והשר נימוקים המצדיקים צורך לסטות מהחלטת הוועדה או להתעלם ממנה. כמו כן לאור העובדה כי המינוי נעשה בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה כי יש לפעול עלפי חוות דעתה של הוועדה. וכן לאור הנזק שיגרם למשרד המדע במינוי מנכ"ל פוליטי ולא מקצועי כפי שמצאה הוועדה.
עניינה של העתירה בהצבת הגבולות הראויים בין השיקולים הפוליטיים לבין השיקולים המקצועיים והענייניים בבחירת מועמד למנהל כללי למשרד ממשלתי.
ברי כי כמנכ"ל משרד יכול להיבחר רק זה שיש לשר הממונה אמון אישי בו.
אך צריך שתהיה ברורה לכל גם חובתו של השר כלפי המשרד, חובתו לבחור לתפקיד אדם בעל כישורים לניהול בכלל ובעל ידע, כישורים ויכולת לתרום ולפעול, בתחומים הספציפיים בהם עוסק המשרד. בבחירת מנהל כללי למשרד השיקול הפוליטי אינו יכול להוות שיקול בכיר ובודאי לא בלעדי. אמון אישי אינו יכול להוות כסות ל"פקק פוליטי".מועמד שהוועדה בראשות נציב שירות המדינה מצאה, כי חסר הוא כישורים רלוונטיים לניהול המשרד המדובר – איננו יכול להתמנות לתפקיד בשל צרכים ואילוצים פוליטיים בלבד. יתר על כן, ממשלת ישראל איננה יכולה לקבל החלטה על מינוי כזה מבלי לגלות נימוקים כבדי משקל לדחיית חוות דעתה של הוועדה על נימוקיה.התנועה לאיכות השלטון בקשה בעתירתה להביא לכך שיובהר, כי מינוי שאיננו משרת את טובת המשרד והציבור, אלא את טובת מפלגה ושותפותיה הפוליטיות בלבד – איננו יכול לעמוד.
* התנועה לא העלתה טענות כלפי ג'רבי מעבר לממצאי הועדה