התנועה לאיכות השלטון מבקשת מוועדת הפנים של הכנסת שלא לתת ידה לחקיקת בזק לפיה תוגדל מכסת סגני ראשי העיר בשכר בתנאים שונים בשורה של רשויות מקומיות.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מוועדת הפנים של הכנסת שלא לתת ידה לחקיקת בזק לפיה תוגדל מכסת סגני ראשי העיר בשכר בתנאים שונים בשורה של רשויות מקומיות.
חקיקה זו נראית יותר מכל, כניסיון פתלתל לייצר עוד משרות פוליטיות. יש להשקיע מחשבה אמיתית בפתרון הבעיות האמיתיות של הרשויות באופן יסודי ומעמיק ולא לקבל החלטות הנחזות כמחטפים פוליטיים.
מכתבה של התנועה ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת דוד אזולאי בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת בימים האחרונים לפיהם הוא יוזם הצעת חוק ולפיה תוגדל מכסת סגני ראשי העיר בשכר, בתנאים שונים בשורה של רשויות המקומיות.
ההצעות הועלו על רקע דיוני הוועדה בהצעת חוק שעברה בקריאה טרומית בכנסת לפיה יוגדל מספר סגני ראש עיריית ירושלים בשכר משישה לשמונה וזאת כדי לאפשר מינוים של סגן אחד מטעם סיעת ש"ס וסגן נוסף מטעם סיעת יהדות התורה – הצעת חוק לה התנגדה התנועה .
מן הפרסומים עולה, כי כבר בשלב זה, וועדת הפנים של הכנסת אישרה להביא במסגרת הצעת החוק להגדלת מספר סגני ראש עיריית ירושלים הצעה לתוספת של סגני ראש עיר בתנאים שונים ברשויות.
ככל שההצעות וההחלטה שיוזם ח"כ אזולאי המבקש להעניק לרשויות כאלה ואחרות אפשרות להגדיל את מספר הסגנים בשכר, באופן המנסה לפתור בעיות פוליטיות צרות על חשבון הקופה הציבורית, התנועה מתנגדת לכל יוזמה כזו.
פתרון הבעיות הרוחביות האמיתיות של מועצות הרשויות המקומיות אינן יכולות לבוא במחטף כזה של הוספת סגן עיר נוסף, כאשר על פניו אין בו כל צורך ועלותו גבוהה ביותר. הצעה זו נראית כאתנן פוליטי לחיזוק כוחם של ראשי העיריות ואין בו כדי לשפר את תפקודן של הרשויות או את השירות הניתן לציבור על ידם.
יוזמה כזו איננה נותנת מענה לבעיות האמיתיות של הייצוג ושל הצורך בשיפור איכות תפקוד הרשויות ומועצותיהן. יוזמה כזו מעתיקה את הדגם המעוות של הרחבת דרג בעלי השררה על חשבון הקופה הציבורית, כדגם ממשלות ישראל ההולכות ומתרחבות, באופן הפוגע בקופת הציבור ובאיכות השלטון.
נכון יותר לבצע עבודת מטה יסודית ורצינית ולבחון פתרונות שיש בהם מענה אמיתי לבעיות הקיימות. בין היתר ראוי לבחון האם בעלות החזקת סגן בשר נכון יותר לשלם לכלל חברי המועצה תמורה בעד השתתפותם בישיבות מועצת העיר, כנהוג בדירקטוריונים פרטיים וציבוריים.

ראוי אף לבחון קודם לגיבוש הצעת חוק כזו או אחרת האם קופות הרשויות מסוגלות לעמוד בהוצאה נוספת כזו או שמא יבוא אתנן פוליטי זה על חשבון צרכים חיוניים של הרשות ותושביה. ראוי לבחון שיקולים שונים ופתרונות נוספים ולקבל החלטה מושכלת המקדמת את טובת הרשויות.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מוועדת הפנים של הכנסת שלא לתת ידה לחקיקת בזק, אשר נראית יותר מכל, כניסיון פתלתל לייצר עוד משרות פוליטיות. כאמור יש להשקיע מחשבה אמיתית בפתרון הבעיות האמיתיות של הרשויות באופן יסודי ומעמיק ולא לקבל החלטות הנחזות כמחטפים פוליטיים.