התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר המשפטים פרופסור יעקב נאמן כי יבהיר את דבריו בכנס דיני ממונות ויפעל לייעול מערכת שמירת שלטון החוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר המשפטים פרופסור יעקב נאמן כי יבהיר את דבריו בכנס דיני ממונות ויפעל לייעול מערכת שמירת שלטון החוק

מכתבה של התנועה לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן בעקבות דבריו ביום ב' 7/12/09 בכנס דיני ממונות, שנערך בירושלים בנוכחות דיינים ורבנים.
בדבריו בכנס ציין פרופסור נאמן בין היתר, כי יש "להחזיר עטרה ליושנה…. שמשפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל". למחרת, ולאחר סערה פוליטית ותקשורתית, אשר קמה בעקבות דבריו, הבהיר נאמן כי הדברים כוונו למען "הקלה" על העומס הרב הקיים כיום על מערכת המשפט הישראלי.
ראשית, מבקשת התנועה להסתייג מדבריו של שר המשפטים ולהבהיר כי אין זה ראוי כי שר המשפטים במדינת ישראל יישא דברים, אשר יש בהם כדי לערער על הלגיטימציה של מוסדות שמירת שלטון החוק במדינת ישראל שהינה מדינה דמוקרטית. הדברים צורמים לכשעצמם ועל אחת כמה וכמה משעה, שהגיעו מפיו של שר המשפטים בכבודו ובעצמו.
שנית, אכן מערכת בתי המשפט עמוסה עד למעלה מיכולותיה- אולם, הצפייה הבסיסית מכל שר משפטים, היא כי יפעל לטובת המערכת בראשה הוא עומד, תוך שימוש בסמכויותיו בממשלה והכלים השונים העומדים לרשותו. זאת, על מנת לחזק ולייעל את מערכת אכיפת שלטון החוק ובראשה בתי המשפט.
התנועה דורשת משר המשפטים כי יבהיר את דבריו בכנס האמור. כן, דורשת התנועה כי יפעל לאלתר לייעול ושיפור מערכת המשפט הישראלית במקום לצאת בהצהרות, אשר במהותן חותרות תחת שלטון החוק במדינת ישראל!