התנועה לאיכות השלטון לח"כ ציפי לבני וליו"ר ועדת הכנסת: פרישתו של חה"כ אלי אפללו מסיעת קדימה לא יכולה להיחשב כהתפלגות

התנועה לאיכות השלטון לח"כ ציפי לבני וליו"ר ועדת הכנסת: פרישתו של חה"כ אלי אפללו מסיעת קדימה לא יכולה להיחשב כהתפלגות

במכתבה מציינת התנועה כי על פי הפרסומים בימים אלו בכלי התקשורת עדים אנו לניסיונות פסולים של חברי כנסת שונים לעזוב את סיעת האופוזיציה בתמורה למעשיהם.
כעולה מהפרסומים חה"כ אפללו המתעתד לפרוש מסיעת קדימה, מבקש כי פרישתו תיחשב כ"התפלגות" לגיטימית.
התנועה מציינת כי פרישה מסיעה, להבדיל מהתפלגות, גוררת עימה השלכות לא פשוטות כגון איסור על הצטרפות לסיעה מכהנת ואי הכללה ברשימה של סיעה מכהנת גם בבחירות הבאות. תופעת הכלנתריזם, דילוג בין סיעות לאחר הבחירות, היא ללא כל ספק אחת התופעות הבעייתיות ביותר בפוליטיקה הישראלית, אשר, על פי רוב, מצביעה על התנהלות המעדיפה אינטרס אישי צר של נבחר זה או אחר על פני רצון כלל הבוחרים, כפי שהשתקף בבחירות.
לא בכדי קבע המחוקק סנקציות כה חמורות כלפי חבר כנסת המבקש לפרוש מסיעתו ומתעקש שלא להתפטר מכהונתו בד בבד עם מהלך שכזה – הסנקציות נקבעו כדי לנסות ולמנוע מהלכים המנוגדים לעקרונות דמוקרטיים, בניסיון למנוע מחברי כנסת לעשות שימוש במנדט שניתן למפלגתם כאילו ניתן להם באופן אישי, תוך זיגזוג פולטי לאחר הבחירות. כן, ביקש המחוקק למנוע האפשרות של זכייה באתנן פוליטי זה או אחר במסגרת מהלכים שכאלה.
מעבר לדברים, מציינת התנועה כי מעשיו של חה"כ אפללו אינם נופלים בגדר "התפלגות" כהגדרתה בהוראות סעיף 59 לחוק הכנסת, התשנ"ד-1994.
לאור זאת מבקשת התנועה מח"כ ליבני וח"כ יריב לוין יו"ר ועדת הכנסת שלא לתת ידם למהלך ולפיו יוכרז מהלכו של חה"כ אפללו כהתפלגות – במידה וחה"כ אפללו מבקש לפרוש מטעמים אלה ואחרים יש בידיו להתפטר מכהונתו או לשאת בסנקציות שקבעה כנסת ישראל למעשים שכאלה.