התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה: כל עוד תלויים ועומדים כנגד אביגדור יצחקי הליכים פליליים אין זה ראוי למנותו לתפקיד נשיא הבונדס ארגון שלו תרומה רבה לכלכלה הישראלית ולמימון תקציב המדינה.

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה: כל עוד תלויים ועומדים כנגד אביגדור יצחקי הליכים פליליים אין זה ראוי למנותו לתפקיד נשיא הבונדס ארגון שלו תרומה רבה לכלכלה הישראלית ולמימון תקציב המדינה.

במכתבה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה מציינת התנועה כי הבוקר פורסם בתקשורת, כי מר אביגדור יצחקי, מנכ"ל ראש הממשלה לשעבר ומי שפורסם שמתנהל כנגדו כיום משפט בחשד לסיוע להעלמת מס בהיקף של מיליוני שקלים, מועמד לתפקיד נשיא הבונדס, ארגון העוסק בגיוס מט"ח עבור מדינת ישראל והידוק הקשר עם התפוצות .
כידוע, ארגון הבונדס נוסד בשנת 1951 במטרה לגייס מט"ח בעבור מדינת ישראל. לאורך השנים התחזק מעמדו של הארגון ככלי חשוב בהידוק הקשר בין יהדות התפוצות ומדינת ישראל נוסף על היותו מקור מרכזי לגיוס הון זר עבור תקציב מדינת ישראל. במסגרת פעילותו מגייס ארגון הבונדס עבור מדינת ישראל מט"ח על ידי הנפקה של איגרות חוב לא סחירות מסוגים שונים. תשלום הריבית והקרן בעבור איגרות אלה נעשה על ידי מדינת ישראל.
נשיא הארגון, המתמנה בהמלצת ממשלת ישראל, מכהן בתפקידו כחמש שנים במהלכן מגייס כספים לטובת המדינה, בין השאר, בדרך של ארגון אירועים לגיוס כספים בקרב הקהילות היהודיות באמריקה. כאמור, לארגון מקום מרכזי בהידוק קשרי מדינת ישראל עם התפוצות ומקל וחומר שלנשיאו של הארגון תפקיד מרכזי גם בתחום זה. אין ספק, כי להצלחת הארגון והעומד בראשו במישור ההסברתי קשר בל ינותק ממידת יושרו והגינותו של הנשיא וכן מעמדו הציבורי כפי שנתפס בקרב הציבור.
לפני כמספר חודשים פורסם, כי הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד מר יצחקי, המועמד כאמור לתפקיד נשיא הארגון, זאת בגין עבירות של קבלת דבר במרמה והתחמקות ממס.
כיום מכירה הפסיקה הישראלית גם באפשרות לפסול מכהונה ציבורית נאשמים אשר הוחלט להעמידם לדין בגין מעשים פליליים אך טרם הוכחה אשמתם. זאת ועוד, מקובל בפסיקה, כי אף שכתב אישום הוא אינו פסק דין, ואף שיש בו רק כדי לשקף מהו חומר הראיות שנאסף לכאורה על ידי התביעה הכללית כנגד נאשם פלוני, יש נסיבות בהן יינתן משקל גם לאופי המעשים המיוחסים לנאשם בעת בחינת מועמדותו לכהונה ציבורית.
לאור כל זאת דומה, כי כל עוד תלויים ועומדים כנגד מר יצחקי אישומים פליליים וכן בהתחשב באופי החשדות החמורים המיוחסים לו, אין זה ראוי למנותו לתפקיד כה בכיר בארגון שלו תרומה רבה לכלכלה הישראלית ולמימון תקציב המדינה.