התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הכנסת: באם חברי הכנסת נמנעים מהגעה למליאה ביום כזה או אחר, הרי שיש ליתן לכך ביטוי בשכרם.

התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הכנסת: באם חברי הכנסת נמנעים מהגעה למליאה ביום כזה או אחר, הרי שיש ליתן לכך ביטוי בשכרם.
הפניה לאור הפרסומים על כוונת יו"ר הכנסת לבטל את דיוני המליאה בימי שלישי לאור הנוכחות הדלילה של חברי הכנסת ביום זה במליאה
במכתבה ליו"ר הכנסת מציינת התנועה כי היום פורסם בתקשורת מידע אודות כוונת יו"ר הכנסת לבטל את דיוני מליאת הכנסת בימי שלישי, זאת נוכח הנוכחות הדלה של חברי כנסת ביום זה במליאה.
על פי הפרסומים, אחת הסיבות לנוכחות הדלה הינה העובדה כי בימי שלישי לא מתקיימים דיונים בעלי חשיבות מיוחדת וכך חברי הכנסת יכולים להרשות לעצמם להיעדר מהמליאה.
חברי כנסת הם עובדי ציבור ששכרם משולם להם מהקופה הציבורית. במסגרת עבודתם נדרשים חברי הכנסת להגיע למליאה בימי הדיונים, לרבות יום שלישי, ולמלא תפקידם על הצד הטוב ביותר. נוכחותם של חברי הכנסת במליאה אינה ברת תחליף, היא הערובה לקיום דיונים איכותיים ומהותיים בנושאים העומדים על הפרק.
באם חברי הכנסת נמנעים מהגעה למליאה ביום כזה או אחר, הרי שיש ליתן לכך ביטוי בשכרם. חבר כנסת שאינו ממלא תפקידו הציבורי, שבלב ליבו פעילותו הפרלמנטרית, אינו זכאי לשכר מלא של חבר כנסת. בהיעדרותם של חברי כנסת מהמליאה בימי הפעילות, יש פגיעה קשה בחובות הציבוריות המוטלות על חבר הכנסת, ובאמון הציבור בנבחריו.
זאת ועוד, כדי לתמרץ את חברי הכנסת להגיע למליאה אף בימי שלישי ניתן לפזר את הדיונים החשובים מדי שבוע על כל ימי פעילות המליאה, ובכך להימנע מלסמן את יום שלישי כיום פחות חשוב. עמדת התנועה הינה כי יש לפעול להבטחת הגעתם של חברי כנסת בכל ימי פעילות המליאה, הן ע"י קיזוז משכרם של חברי הכנסת שנעדרים תדיר והן ע"י פיזור הדיונים החשובים לאורך כל ימי המליאה תוך הימנעות מסימון יום כזה או אחר כחשוב יותר או פחות.