הגבלת חקירות כנגד ראשי רשויות באישור היועץ המשפטי לממשלה, תוביל להתארכות ההליכים כנגד ראשי רשויות ואינה סבירה.

הגבלת חקירות כנגד ראשי רשויות באישור היועץ המשפטי לממשלה, תוביל להתארכות ההליכים כנגד ראשי רשויות ואינה סבירה.
מכתבה של התנועה ליו"ר מרכז השלטון המקומי מר שלמה בוחבוט בעקבות הפרסומים על כוונת מרכז השלטון המקומי לקדם הצעת חוק לפיה חקירה של ראש רשות מקומית תחייב אישור היועץ המשפטי מראש.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי יוזמה זו , במרכזה הגבלת חקירות כנגד ראשי רשויות באישור היועץ המשפטי לממשלה, תוביל להתארכות ההליכים כנגד ראשי רשויות והיא אינה סבירה.
בשנים האחרונות אנו עדים לשלל מקרים בהם נחקרים ראשי רשויות מקומיות, כאשר בחלק ניכר מהם מובילות החקירות בסופו של יום להרשעה. בראי עובדה זו, פעילותו של מרכז השלטון המקומי להצר את שיקול הדעת של המשטרה בפתיחה בחקירה כנגד ראש רשות מקומית, הינה לכל הפחות תמוהה. ראוי היה שמרכז השלטון המקומי, יתמקד בפעילותו בניסיון למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד, בהם ראשי רשויות פועלים לכאורה שלא לפי הדין.
העובדה כי המדובר הוא בתופעה נפוצה יחסית בשנים האחרונות, וכי משמעות הדרישה שהיועץ המשפטי לממשלה יאשר את החקירה מראש היא התארכות ההליכים כנגד ראשי רשויות (שהם ארוכים ממילא), מובילים למסקנה כי ההצעה הנ"ל אינה סבירה ואין בה כדי לקדם מנהל תקין.
מן הראוי הוא כי החקירות כנגד ראשי רשויות יסתיימו במהרה, ובכך יובטח הן מיצוי הדין מחד והן השמירה על אמון הציבור מאידך. הצעת מרכז השלטון המקומי אינה מקדמת תכליות אלה ויש בה רק כדי לסרבל ולעכב את הליכי החקירה.