התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה ולסגן שר הבריאות: אם וככל שיש אמת בפרסומים בהם נחשפו לכאורה ליקויים ואי סדרים בפעילות של מגן דוד אדום (מד"א). הרי שעל משרד הבריאות לבחון אפשרות הקפאת התמיכה הכספית בו.

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה ולסגן שר הבריאות: אם וככל שיש אמת בפרסומים בהם נחשפו לכאורה ליקויים ואי סדרים בפעילות של מגן דוד אדום (מד"א). הרי שעל משרד הבריאות לבחון אפשרות הקפאת התמיכה הכספית בו.
המימון המועבר למד"א דרך משרד הבריאות הינו מכספי הציבור, וראוי שיעשה בו שימוש ראוי, תקין ויעיל, מצב שלפי הפרסומים אינו מתקיים כיום.
מכתבה של התנועה לראש הממשלה כשר הבריאות ולסגן שר הבריאות בעקבות הפרסומים בשבוע האחרון בתקשורת (עיתון "ישראל היום"), בהם נחשפו לכאורה ליקויים ואי סדרים בפעילותו של מגן דוד אדום (מד"א).
הפרסומים מציירים תמונה מדאיגה לפיה מנכ"ל מד"א, מר אלי בין, מנסה לכאורה להנחיל נורמות ונהלים צבאיים למד"א, תוך שחלק מצעדיו מונעים משיקולים זרים.
בין היתר עולה בכתבה כי מר בין פיטר לכאורה עובדים שלא תמכו בו במאבקים פנימיים מול הועד, לדוגמא מובא עניינו של מר דרור דיכטר, לשעבר מנהל איזור לכיש.
זאת ועוד, מן הכתבה עולה לכאורה כי מר בין נוהג לתת יחס מועדף למקורביו בדמות הטבות על חשבון הקופה הציבורית. לדוגמא, חידוש רכבים לבכירים שלא לפי הנהלים, לרבות חידוש רכב למבקר הפנימי של מד"א.
כידוע, גם מבקר המדינה חשף בעבר פרטים אודות פעילותו של אלי בין במד"א. בין היתר, קבע מבקר המדינה כי מר בין היה שותף בהליכים לקביעת תנאי הסף למכרז לבחירת מנכ"ל מד"א, אותו מכרז שבסופו של דבר הוא עצמו השתתף בו ואף זכה בו. מבקר המדינה כתב בהקשר זה כי מר בין "השתתף בקביעת הרכב ועדת המכרזים אשר בפני חבריה התייצב ימים ספורים לאחר מכן. מר בין לא הצהיר, כמתחייב מהתקנון, על היותו בניגוד עניינים. הוא היה מודע לכך שבדרך פעולתו הוא מעורב בהתווית הדרך למינויו שלו כמנכ"ל" (מתוך דו"ח מבקר המדינה "דוח ביקורת על מינויים במגן דוד אדום" מפברואר 2006).
כאמור, התמונה העולה הינה עגומה, ממנה עולה כביכול חשד לאי-סדרים קשים ולליקויים מהותיים ועמוקים בניהול מד"א, בהם מעורב לכאורה גם מנכ"ל מד"א, מר אלי בין.
אם וככל שמסכת העובדות המתוארת בכתבה הינה אמת, הרי שנדרשים צעדים מיידים ומהותיים מצד משרד הבריאות, מתוך כוונה להביא לתיקון הליקויים האמורים.
עמדת התנועה למען איכות השלטון בישראל הינה כי אם וככל שיש אמת בדברים, הרי שעל משרד הבריאות לבחון אפשרות הקפאת התמיכה הכספית במד"א. המימון המועבר למד"א דרך משרד הבריאות הינו מכספי הציבור, וראוי שיעשה בו שימוש ראוי, תקין ויעיל, מצב שלפי הפרסומים אינו מתקיים כיום. התנועה מבקשת לבחון ביסודיות את הטענות המועלות בדוח המבקר הנזכר ובפרסומים האחרונים, ולפעול ללא לאות להטמעת הלקחים בכל הנוגע לפעילותו של מד"א.