התנועה לאיכות השלטון מבקשת מיו"ר הכנסת ומנציב שירות המדינה לבחון בשנית את נחיצות המכרז להעסקת 8 דוברים חדשים לוועדות הכנסת.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מיו"ר הכנסת ומנציב שירות המדינה לבחון בשנית את נחיצות המכרז להעסקת 8 דוברים חדשים לוועדות הכנסת.

במכתבה ליו"ר הכנסת, נציב שירות המדינה ומבקר המדינה מציינת התנועה כי אתמול פרסמה הכנסת באתר האינטרנט שלה מכרז החתום על ידי מר דן לנדאו, המנהל הכללי של הכנסת, למשרת דובר ועדה, על פי תנאי המכרז דובר ועדה יהיה אחראי בין היתר על דברור ועדות הכנסת (ועדה אחת או מספר ועדות, כפי שייקבע על ידי הממונה (כהגדרתו שם)), ביצוע תחקיר בנושאים הקשורים בסדר יומן של הועדות, שמירת קשר עם כלי התקשורת השונים, כתיבת תכנים לאינטרנט ומטלות דומות נוספות.
מפרסומים בכלי התקשורת ביומיים האחרונים וככל שאלו נכונים, עולה, כי בכוונת הכנסת להעסיק שמונה דוברי ועדה חדשים, כשעלות ההעסקה המשוערת של כל דובר ועדה הינה בסביבות מאתיים אלף ש"ח (200,000₪) בשנה. כלומר, עלותו השנתית של יישום המכרז הינו בערך אחד וחצי מיליון ש"ח (1,500,000 ₪) שמקורו בקופה הציבורית.
התנועה מבקשת הבהרות בנושא המכרז ובפרט למספר דוברי הועדה שבכוונת הכנסת לגייס ולעלות העסקתם המדויקת.
מיותר לציין, כי התנועה מייחסת חשיבות רבה לועדות הכנסת ומכירה כמובן בחשיבות עבודת הדוברים מול התקשורת, עבודה שמאפשרת לציבור הרחב להבין ולהכיר את פועלן של הוועדות ולהגביר את השפעתן.
על אף זאת, התנועה מטילה ספק רב בצורך להעסקת שמונה דוברי ועדה חדשים, ככל שזו אכן כוונת הכנסת, שנחיצותם הפתאומית אינה ברורה, קל וחומר במצב השורר כיום בו לכל ראש ועדה ישנם שלושה יועצים אשר אחד מהם משמש בפועל גם כדובר אישי שלו, פעולה המייתרת את התפקיד המיועד לדוברי הועדה החדשים. כמו כן, בכנסת פועלת ממילא דוברות אשר יכולה וצריכה לדברר את הועדות השונות הפועלות בכנסת.
בנוסף, נחיצותו של המכרז שעלותו לקופה הציבורית כבדה, מוטלת בספק גם נוכח התקופה הכלכלית הנוכחית, המאופיינת עדיין בסימנים ראשונים ביותר של התאוששות מן המשבר הכלכלי העולמי שלא פסח על מדינתנו, ובעוד שאר המגזרים העסקיים במשק עדיין עסוקים בחיסכון וצמצומים, ראוי כי גם כנסת ישראל תתאים עצמה למציאות הכלכלית העכשווית.
התנועה מבקשת לבחון בשנית את נחיצות המכרז והעסקת דוברי הועדה החדשים,