התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לביטחון פנים ומהמפכ"ל כי משטרת ישראל תחדל להתנהל מתוך נקמנות וחוסר ענייניות ותפעל לחידוש מסלול קידומו של סנ"צ אפרים ארליך בדרגה ובתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לביטחון פנים ומהמפכ"ל כי משטרת ישראל תחדל להתנהל מתוך נקמנות וחוסר ענייניות ותפעל לחידוש מסלול קידומו של סנ"צ אפרים ארליך בדרגה ובתפקיד.
התנועה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למנוע המשך פגיעה בשוטר איכותי וראוי שכל חטאו בנאמנותו למשטרת ישראל ולא לגורמים כאלו ואחרים בה. הפניה לאור ההחלטה שלא לקדם את ארליך גם השנה לא בתפקיד ולא בדרגה למרות ניסיונו והערכות מעולות של המשטרה לגבי מילוי תפקידו ותרומתו למשטרה.
במכתבה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל מציינת התנועה כי ביום 6/7/08 ניתן פסק דין בעתירת התנועה וסגן ניצב ארליך, כנגד אי קידומו ושיבוצו כסגן מפקד מרחב חברון. פסק הדין סקר את שירותו של סגן ניצב ארליך במשטרת ישראל, את תרומתו ואת היותו קצין מצטיין ומוערך.בפסק הדין, לא בלי לבטים, הכריע בית המשפט הנכבד, שלא להתערב.
אך יחד עם זאת הבהיר בית המשפט בית המשפט הנכבד לא הסתפק בכך ובפסקה טז(3) הבהיר:"בהנחה כי הערכותיו המקצועיות יהיו דומות לעבר, יש מקום כי הקדנציה שלו בתפקיד תיבחן באופן שתימשך לפרק זמן שהוא קצר יחסית, נוכח ותקו ומספר הקדנציות שלו כסגן ניצב, ובלבד שהדבר לא יפגע במילוי התפקיד…נראה לנו כי כשנתיים טובות ומושקעות בתפקיד יוכלו בנסיבות להוות בסיס מספיק לשקול באופן ענייני את קידומו של העותר… מכל מקום, אנו מאמינים ומקוים כמובן כי המשטרה תפעל באופן שיהא הוגן ומאוזן, וכך גם העותר. בכפוף לכך איננו נעתרים לעתירה."
סנ"צ קרמשניט פעל בהתאם להחלטת בית המשפט וקיבל את התפקיד למרות המחיר האישי והמקצועי שהמינוי גבה ממנו. בין היתר פגע מיקום שיבוצו של סנ"צ ארליך ביכולתו לסייע לאחיו שעבר אותה עת טיפולים כנגד מחלת הסרטן בה חלה בבתי חולים במרכז הארץ. סנ"צ ארליך ביקש בכל לשון של בקשה שיאפשרו לו לשרת קרוב יותר אל אחיו אך בקשתו נפלה על אוזניים ערלות. אחיו של סנ"צ ארליך נפטר לצערנו הרב במרץ 2009.
ביום 29/7/08 נערך "סיכום דיון תנועות" בעניינו של סנ"צ ארליך בו נקבע כי הוא ראוי לקידום אך כיוון שהחל תפקיד חדש ב – 1/9/08 הנושא יעלה לדיון בדיוני התנועות בשנת 2009. זאת למרות שקצינים לא מעטים שהחלו תפקיד חדש בשנת 2008 – שמם הועלה בדיון תנועות עוד באותה שנה. בגליון ראיונות מיולי 2009 קבע ממ"ר חברון כי "מדובר בקצין מקצועי וערכי, בעל נוכחות, סמכות ומנהיגות." גליון הערכה של סנ"צ ארליך מאותה עת הינו מעולה. למרות זאת בסיכום דיון תנועות לעונת השיבוצים 2009-2010, קבע ממ"ז ש"י, כי למרות שמדובר בקצין בעל איכויות, חרוץ ונבון הוא משיך להתבטא נגד הארגון והעומדים בראשו. בסיכום נקבע כי סנ"צ ארליך אינו מיועד לקידום. כך בצורה הבוטה ביותר קישר הממ"ז בין העובדה שסנ"צ ארליך אינו חושש מלהביע ביקורת על הארגון לבין האפשרות לקדמו. ניכר בעליל כי בכירי המשטרה אינם מבינים כי מסירות ונאמנות למערכת אינם אמורים להתבטא בעצימת עיניים בפני ליקויים אלא בחתירה לתיקונם.בסיכום דיון תנועות מעודכן – נקבע כי סנ"צ ארליך "מיועד לקידום". הוא נתבקש למתן התבטאויותיו ותגובותיו אך צויין כי הוא ממלא תפקידו במקצועיות וביושר, הערכותיו האחרונות טובות מאד והוא תורם ויוזם בתחום עיסוקו כסגן מפקד המרחב. ביום 8.9.09 נקבע בראיון בפני מפקד מחוז ש"י, כי נמצא סנ"צ ארליך מתאים לקידום.
למרות האמור לעיל ועל אף ששנה וחצי חלפו מאז מתן פסק הדין והמשטרה נערכת לסבב המינויים לשנת 2010 – כל קידום איננו נראה באופק.
אין לתנועה כל ספק כי התנהלות גורמים במשטרה בנוגע לאי קידומו של סנ"צ ארליך הינו בלתי ענייני ומהווה המשך ישיר לחסימת קידומו, שתוארה בעתירה. זאת מתוך רצון לבוא עימו חשבון לאחר שפעל לאורך השנים והתריע על ליקויים יסודיים בהתנהלות קציני משטרה ובכללם קציני משטרה בכירים, אשר בחלק מן המקרים הגיעו כדי שחיתות חמורה, ובפרט לאור כך שפעל לחשיפת פרשת "האחים פריניאן" ופעל באופן שהוביל להקמת ועדת זיילר ועל כך שהתעמת מול המפכ"ל בהיותו מפקד ימ"ר תל אביב כאשר העלה חשדות לשחיתות בקרב שוטרים מסוימים בימ"ר. תוצאה זו עומדת בניגוד גמור להישגיו של סנ"צ ארליך לאורך השנים ואף בעת כהונתו במרחב חברון והינה בלתי סבירה באופן קיצוני.
התנועה דורשת כי משטרת ישראל תחדל להתנהל מתוך נקמנות וחוסר ענייניות ותפעל לחידוש מסלול קידומו של סנ"צ אפרים ארליך בדרגה ובתפקיד.
התנועה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למנוע המשך פגיעה בשוטר איכותי וראוי שכל חטאו בנאמנותו למשטרת ישראל ולא לגורמים כאלו ואחרים בה.