התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: הבהר כי גוף ממשלתי המעסיק יועץ, חייב לוודא כי במסגרת ניגוד העניינים נאסר עליו לעבוד במקביל בגוף פרטי הנמצא באותו תחום.

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: הבהר כי גוף ממשלתי המעסיק יועץ, חייב לוודא כי במסגרת ניגוד העניינים נאסר עליו לעבוד במקביל בגוף פרטי הנמצא באותו תחום.
הפניה לאור הפרסומים כי לכאורה מספר יועצי תקשורת, מועסקים כ"יועצי תקשורת חיצוניים" על ידי משרדי ממשלה שונים, ובמקביל משמשים כיועצי תקשורת של גופים פרטיים.אשר נמצאים בזיקה אליהם. התנועה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לוודא באופן נחרץ ומיידי כי ההוראות והקריטריונים המופיעים בהנחיתו בנושא ייושמו באופן מעמיק וייסודי.
במכתבה מציינת התנועה כי בהתאם לפרסומים המופיעים בתקשורת בשבועות האחרונים הרי שלכאורה מספר יועצי תקשורת, מועסקים כיום כ"יועצי תקשורת חיצוניים" על ידי משרדי ממשלה שונים, ובמקביל משמשים כיועצי תקשורת של גופים פרטיים. במקרים רבים קיימת זיקה בין תחומי אחריות המשרד הממשלתי לבין פעילות הגופים הפרטיים.
ככל שהפרסומים נכונים, הרי שכפועל יוצא היועצים נמצאים לא אחת במצב של ניגוד עניינים כזה או אחר, ולעיתים קרובות אף קיים ניגוד מובנה וקבוע בין חובתם המקצועית לשרת את משרדי הממשלה לבין חובתם המקצועית לשרת את אותו גוף פרטי ששכרם. כך למשל, ייתכן והגוף הפרטי נמצא תחת פיקוח או ביקורת של אותו משרד ממשלתי, ועל כן מתקיים אותו ניגוד עניינים מובנה.
כמו כן, עלול להיווצר מצב בו ייפגעו או יהיה חשש לפגיעה באינטרסים ציבוריים, בין אם בשל שימוש במידע פנים שהגיע ליועצים (במודע או שלא במודע), אשר מטבע הדברים אינם יכולים "לחסום" מידע זה בתוך ראשם ולהימנע משימוש בו. או בכל השפעה אחרת,
בעניין זה מציינת התנועה כי בהתאם להוראות התקשי"ר הרי שבהתקשרות של משרד ממשלתי עם היועצים על המשרד לפעול בהתאם לתקשי"ר ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין.
כאמור מציינת התנועה כי משרדי הממשלה אינם אוכפים כראוי את ההנחיות הנוגעות אליהם בענייני ניגוד עניינים, אינם מקפידים כי ניגוד העניינים ייבחן באופן "אובייקטיבי" ומסתפקים בכך שהיועצים מוחתמים על הסכמי ניגוד עניינים חסרים ובלתי מספקים. במקרים המתאימים על משרדי ממשלה לאסור במפורש מיועצים להתקשר בהסכמי ייעוץ עם גופים בעלי זיקה אליהם מן הסקטור הפרטי, הכול בהתאם להנחיות המפורטות לעיל. הדברים נכונים לכל משרדי הממשלה, קל וחומר למשרדים הגדולים והרוחביים כדוגמת משרד האוצר והרשות לניירות ערך (אשר גם הם הוזכרו בפרסומים) ולהם נגיעה ישירה או עקיפה לחלקים נרחבים מאוד במגזר הפרטי. מן הראוי כי היועץ המשפטי לממשלה, יוודא כי משרדים אלו יישמו אף ביתר חומרה את הוראות ומבחני ההנחיה כפי שאלו מפורטים לעיל.
התנועה קוראת כאמור ליועץ המשפטי לוודא באופן נחרץ ומיידי כי ההוראות והקריטריונים המופיעים בהנחיתו. ייושמו באופן מעמיק וייסודי, ובהתאם לכך: שכל גוף ממשלתי יפעיל את המבחנים המצוינים לעיל באופן כזה שייבחן ביחס ליועץ המועסק על ידה האם קיים ניגוד עניינים אובייקטיבי. להבהיר שמשמעות הוראותיו של ההנחיה היא שכל גוף ממשלתי אשר מעסיק יועץ חייב לוודא כי במסגרת הסכם ניגוד העניינים ייאסר על אותו יועץ לעבוד במקביל בגוף פרטי הנמצא באותו התחום, ו/או מפוקח או מבוקר על ידי, ו/או נתמך על ידי או בעל כל זיקה ממשית אחרת לאותו משרד ממשלתי. התנועה מבקשת מהיועץ כי יבהיר ויחדד את ההנחיה ואת כל האמור לעיל לכל הגופים הממשלתיים הנוגעים לעניין.