התנועה לראש הממשלה ולאחרים: הענקת תנאי מנכ"ל ל9 ראשי המטות של המשרדים הגדולים היא הוצאה בלתי סבירה, שעלותה לקופה הציבורית, בהתאם לפרסומים, קרובה למיליון שקלים, והמתקבלת הרחק מעיני הציבור.

התנועה לראש הממשלה ולאחרים: הענקת תנאי מנכ"ל ל9 ראשי המטות של המשרדים הגדולים היא הוצאה בלתי סבירה, שעלותה לקופה הציבורית, בהתאם לפרסומים, קרובה למיליון שקלים, והמתקבלת הרחק מעיני הציבור.
הפניה לאור הפרסומים כי מקודמת לכאורה בממשלה הצעה, שראשי המטות של תשעת משרדי הממשלה הגדולים יזכו לתנאי מנכ"ל, ולא רק ראש המטה של שר הביטחון . התנועה מדגישה כי היא מצפה מממשלת ישראל, ובייחוד בתקופה כלכלית קשה זו שבה גם המגזר הפרטי כולו נוהג בצמצום ועדיין מתאושש מהדי המשבר הכלכלי העולמי, שתפעל למציאת דרכים להקטנת הוצאות הממשלה, ולא תפעל להטיב עם מקורבים בעניין תנאי העסקתם באופן בזבזני ומיותר על חשבון משלמי המסים.
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה, ראש הממשלה,שר האוצר ונציב שירות המדינה מציינת התנועה כי בתקופה האחרונה הופיעו בכלי התקשורת פרסומים שונים, בהם מידע לפיו מקדם שר הבטחון, מר אהוד ברק, החלטה לפיה יושוו תנאי העסקתו של ראש המטה שלו, מר יוני קורן, לתנאי העסקתו של מנכ"ל משרד ממשלתי
בין היתר, על פי הפרסומים כוללים תנאי ההעסקה של מנכ"ל משרד ממשלתי משכורת חודשית של 34 אלף ₪, רכב עם נהג, מזכירות, עוזרים ופנסיה בהתאם לאותם תנאים. לכל אלה יזכה ראש המטה, באם תאושר ההחלטה לשדרג תנאי עבודתו בהתאם לאלה של מנכ"ל משרד ממשלתי .
בעקבות הפרסומים, ביום 26 בינואר, 2010, פנתה התנועה למר אהוד ברק, שר הביטחון, ולמר שמואל הולנדר, נציב שירות המדינה. בין היתר דרשה התנועה במכתבה לקבל הבהרות לגבי הפרסומים, לרבות מהי הגדרת תפקידו של מר קורן, וכמו כן ביקשה התנועה לברר מהי עמדת נציבות שירות המדינה בעניין זה. מכתבה של התנועה לא זכה לתגובה.
מפרסומים שמופיעים היום במוסף "דה מארקר" בעיתון "הארץ", וככל שאלו נכונים עולה כי כעת מקודמת בממשלה הצעה, שראשי המטות של תשעת משרדי הממשלה הגדולים יזכו לתנאי מנכ"ל, ולא רק ראש המטה של שר הביטחון, כפי שעלה מן הפרסומים .
אם וככל שמסכת העובדות בפרסומים ובפרסומים החדשים הינה אמת, הרי שנראה שבמקום להוקיע את ההחלטה הבזבזנית והלא ראויה שהייתה צריכה להיות מוחלת על אדם אחד כאמור, מנסה כעת הממשלה להעניק את תנאי המנכ"ל הלא מוצדקים לראשי מטות נוספים, ובכך "להכשיר את המהלך" באופן בזבזני ופסול. התנועה מדגישה, כי מדובר בהוצאה בלתי סבירה, שעלותה לקופה הציבורית, בהתאם לפרסומים, קרובה למיליון שקלים, והמתקבלת הרחק מעיני הציבור.
בשל כל האמור לעיל, מבקשת התנועה כי יימסרו לידיה ההבהרות הבאות:
(א) מהו מספרם המדויק של המועסקים במשרדי הממשלה והזכאים לתנאי מנכ"ל אף על פי שאינם מאיישים תפקיד של מנכ"ל משרד ממשלתי.
(ב) מהי הגדרת התפקיד הרשמית של ראש מטה במשרד ממשלתי, ומהי עמדתה של נציבות שירות המדינה בדבר נחיצות התפקיד ובדבר התנאים שלהם זכאים נושאי תפקיד זה.
(ג) מדוע קם פתאום עכשיו הצורך בשדרוג תנאיהם של אותם ראשי מטה, ומהי הסיבה שבגינה יש להעניק להם תנאי מנכ"ל, כל זאת כמובן על חשבון משלם המסים.
התנועה שבה ומדגישה כי היא מצפה מממשלת ישראל, ובייחוד בתקופה כלכלית קשה זו שבה גם המגזר הפרטי כולו נוהג בצמצום ועדיין מתאושש מהדי המשבר הכלכלי העולמי, שתפעל למציאת דרכים להקטנת הוצאות הממשלה, ולא תפעל להטיב עם מקורבים בעניין תנאי העסקתם באופן בזבזני ומיותר על חשבון משלמי המסים.