בג"צ בהרכב השופטים: נאור, דנציגר והנדל הוציא צו על תנאי לעתירות התנועה לאיכות השלטון , קרן דולב לצדק רפואי וההסתדרות הרפואית והורה למדינה לנמק תוך 30 יום מדוע לא תבוטל החלטת הממשלה לגרוע 65 מליון שקלים מתוך תקציב "הרחבת סל הבריאות" לטיפולי שיניים.

בג"צ בהרכב השופטים: נאור, דנציגר והנדל הוציא צו על תנאי לעתירות התנועה לאיכות השלטון , קרן דולב לצדק רפואי וההסתדרות הרפואית והורה למדינה לנמק תוך 30 יום מדוע לא תבוטל החלטת הממשלה לגרוע 65 מליון שקלים מתוך תקציב "הרחבת סל הבריאות" לטיפולי שיניים.
בג"צ רשם לפניו את הצהרת המדינה לפיה באם ייקבע שהחלטת הממשלה ניתנה שלא כדין יוחזרו 65 מליון השקלים לטובת סל הבריאות.
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדצמבר 2009 להוצאת צווים על תנאי המורים לממשלה לשר האוצר, ראש הממשלה בשבתו כשר הבריאות ולסגן שר הבריאות לנמק מדוע לא יבטלו החלטתם להקצות 65 מליון שקלים מתוך תקציב "הרחבת סל הבריאות" לטיפולי שיניים וזאת, בין היתר בגין היותה בלתי עניינית, בלתי סבירה ובלתי מדתית, נוכח הפגמים היסודיים שנפלו בהחלטה ובהליך קבלתה והם בין השאר:
ההחלטה נתקבלה בממשלה מבלי לקבל המלצות ועדת הסל, בניגוד להחלטת הממשלה.
מבלי לקיים דיון כלשהו ובוודאי שמבלי לקיים דיון עניני ומושכל .
מבלי לבחון חלופות ופתרונות יצירתיים להקטנת הפגיעה בתקציב הרחבת הסל .
מבלי שהיה בפני השרים מלוא המידע הרלוונטי באשר להשלכות החלטתם על הסל.
מבלי שהוצגה בפני השרים תוכנית ליישום חלטתם. מבלי לבחון היכולת של משרד הבריאות לפעול בעניין כבר בשנת 2010.
בנוסף התקבלה ההחלטה בממשלה כשבועיים קודם לסיום עבודת ועדת הסל, מבלי לבחון הפגיעה בעבודה רב שנתית של ועדת הסל, ומבלי להתחשב בכך שהמלצותיה נמצאים בתהליכי גיבוש מתקדמים, לאחר עבודה שהתפרשה על פני חודשים ארוכים, דיונים מאומצים ושיקולים שונים שנשקלו בהסתמך על בסיס תקציב ידוע מראש.
כן מבקשת התנועה כי ינמקו מדוע לא ימנעו מלהתערב ו/או מלהגביל שיקול דעתה של "ועדת סל שירותי הבריאות" והמלצותיה, בין היתר, על ידי החלטה הנוגעת להקצאת סכום זה או אחר מתקציב הרחבת סל שירותי הבריאות, לעניין מסוים.

עיקרי העתירה
ביום 14/12/09 גילו תושבי ישראל כי נושא בהול עלה ערב קודם לכן להצבעה במשאל טלפוני דחוף בין חברי הממשלה – הצעת סגן שר הבריאות ושר האוצר להכליל טיפולי שיניים לילדים בסל הבריאות. וכך גורלם של 65 מליון שקלים המהווים כ-16% (!!) מתקציב הרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2010, נקבע בחטף מבלי לקבל את כלל המלצותיה המקצועיות של ועדת הסל, מבלי להבהיר לשרים מה יבוא על חשבון מה, מבלי לשמוע את חוות דעתם של חברי מועצת הבריאות, כנדרש בחוק ומבלי לנהל בנושא כל דיון בין שרי הממשלה עצמם
מדובר בהחלטת ממשלת ישראל בנושא רגיש וחשוב כסל שירותי הבריאות, מבלי להיוועץ כנדרש וכנחוץ עם גורמי המקצוע הרלוונטיים, מבלי שהיה בפניה מלוא המידע הרלוונטי וללא כל דיון. העתירה תוקפת את דריסת הרגל הגסה והתקדימית שהחליטו גורמים פוליטיים לבצע בעבודת ועדה מקצועית, בסוגיה מקצועית שעניינה אלו שירותים, טיפולים ותרופות יש להכליל בסל הבריאות ובסוגיה תקציבית של הסכום שייועד להקצאה זו – התערבות בוטה, שעד היום לא הייתה כדוגמתה.
מעבר לכל אלה, עניינה של העתירה הוא בהשלכות החמורות ובפגיעה הקשה, שיש בהחלטת הממשלה להתערב בחלוקת תקציב הרחבת סל שירותי הבריאות, על עבודת הגורם המייעץ ועל עבודתו והמלצותיו. התנועה מדגישה כי אין היא מבקשת מבג"ץ להביע את עמדתו באשר לסוגיית מימון טיפולי שיניים לילדים לכשעצמה, אלא על ההתנהלות התמוהה, הבלתי עניינית והבלתי סבירה, בלשון המעטה, אשר מביאה שיקולים זרים אל קופה אחת צנועה, אשר תכליתה מתן מענה כולל, מקצועי ומאוזן לבעיות תחלואה שונות של כלל האוכלוסייה.