התנועה לאיכות השלטון לרמטכ"ל בעקבות החלטתו שלא לשבץ את תא"ל משה (צ'יקו) תמיר לתפקיד נוסף בצה"ל :" בהחלטתך זו, העדפת ערכים כגון יושר, אמינות ומשמעת, ולא ויתרת על ערכי היסוד של צה"ל"

התנועה לאיכות השלטון לרמטכ"ל בעקבות החלטתו שלא לשבץ את תא"ל משה (צ'יקו) תמיר לתפקיד נוסף בצה"ל :" בהחלטתך זו, העדפת ערכים כגון יושר, אמינות ומשמעת, ולא ויתרת על ערכי היסוד של צה"ל"
"התנועה מברכת אותך על החלטה אמיצה זו, שהינה החלטה קשה ביותר, אך ללא ספק הינה ההחלטה הראויה והמוסרית מבין האלטרנטיבות שעמדו לפניך."כותב מנכ"ל התנועה לרמטכ"ל.
מכתבו של מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון מר אלי סולם לרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת על החלטת הרמטכ"ל שלא לשבץ את תת אלוף משה (צ'יקו) תמיר לתפקיד נוסף בצה"ל, ובכך הלכה למעשה לסיים את שירותו הצבאי.
סולם מציין במכתבו כי התנועה מכירה בכך שצ'יקו תמיר הינו לוחם וקצין מוערך ביותר, ושלאורך 28 שנות שירותו הצבאי זכה לשבחים רבים הן מפקודיו והן ממפקדיו. ולפי הפרסומים, אף הרמטכ"ל תמך בו אישית והתייצב במכתבו לצידו בעת משפטו בבית הדין הצבאי בעניין תאונת הטרקטורון שבה היה מעורב בנו.
כותב סולם: "על אף עובדה זו ועל אף שבודאי הופעלו עליך לחצים אדירים בתקופה האחרונה מצד גורמים רבים ובייחוד בשדרות הפיקוד בצה"ל, החלטת שלא להמשיך את כהונתו בצה"ל. בהחלטתך זו, העדפת ערכים כגון יושר, אמינות ומשמעת, ולא ויתרת על ערכי היסוד של צה"ל, כפי שרבים ציפו ממך, וזאת לנוכח העבר הצבאי המפואר של צ'יקו תמיר, מקצועיותו כלוחם ומפקד והצפי להמשך מסלול התקדמותו בצמרת הצבאית .
התנועה מברכת אותך על החלטה אמיצה זו, שהינה החלטה קשה ביותר, אך ללא ספק הינה ההחלטה הראויה והמוסרית מבין האלטרנטיבות שעמדו לפניך."
התנועה משוכנעת שבהחלטת הרמטכ"ל עובר מסר ברור וחד לצה"ל בכלל ולשדרת הפיקוד הבכירה בפרט, כי ערכי אמינות ויושר אינם נסוגים בפני אף ערך אחר, וכי איש אינו חסין מפני ההתמודדות עם התוצאות של חריגה מנורמות אלו.
כמו כן, משוכנעת התנועה כי החלטת רא"ל אשכנזי תסייע להשרשת נורמות של מנהל תקין וקביעת נורמות של התנהגות ראויה בכלל המגזר הציבורי בישראל, ובדגש על אמינות, אחריות, דוגמא אישית וניקיון כפיים.