ההתנצלות שלא תהיה, עו"ד מיכאל פרתם, סיו"ר התנועה

ההתנצלות שלא תהיה, עו"ד מיכאל פרתם, סיו"ר התנועה
הדיקטטורה המשפטית בישראל אוהבת להעמיד לדין כל מי שנקרא בדרכה, במיוחד אם הם אנשי ציבור. לאחרונה אנו ערים להשתוללות של ממש כאשר עובדת היותך נשיא או ראש ממשלה מספקת כדי להצדיק פתיחת חקירה חודרנית ועריכת משפט ראווה. טוב עשו אנשי השררה שאימצו את הגישה, האהובה כל כך על פרקליטי צמרת, של הכחשה טוטאלית מלווה בשתיקה רועמת. איזה גיבורים הם פרנסינו. האמריקאים הרכרוכים נשברים ביתר קלות ולעיתים אף, רחמנא לצלן, מתנצלים בפרהסיה על התנהגות אסורה . .
דוגמה מובהקת לפרייריות האמריקאית היא התנצלותו הרופסת של הספורטאי טייגר וודס שהוא נשא בפני העולם ביום 19/2/2010 . רבים בארץ בוודאי תוהים למה הוא בכלל התנצל וזאת אף לפני שרודני הצדק גררו אותו לבית המשפט, הרי שטייגר רק עשה מה שכל נשיא ממוצע היה חושב לעשות.
אך במקרה וירצה איזשהו פוליטיקאי להתנצל בעברית על משהו שעשה אנו מתרגמים חלקים מהתנצלותו הפומבית של טייגר וודס כאבטיפוס לנאום שיכול היה לשמש להרבה פוליטיקיים לשאת לאומה, אך נדמה שלעולם לא נזכה לשמוע:

”בוקר טוב ותודה שבאתם לכאן. רבים מן הנוכחים הם חברים, מכרים ותומכים. לכל אחד יש סיבה טוב להטיח בי ביקורת. אני רוצה לומר לכל אחד מכם באופן ישיר שאני מצטער מאוד על התנהגותי האנוכית והבלתי אחראית….

….תמיד רציתי לשמור על חיי הפרטיים אך יש לי כמה דברים לומר.

_____ [לשים כאן את שם בן הזוג הרלבנטי] ואני התחלנו לעבוד ביחד כדי לפתור את הבעיות בינינו. כפי שאשתי אמרה לי, ההתנצלות האמיתית אינה במילים אלה במעשים….

אני ער לכאבים שגרמתי לכם … ובמיוחד לנוער, שאנו משתדלים להיות להם כמופת וכהשפעה חיובית.

אני מתנצל…אני גרמתי לכם לשאול כיצד יכולתי לעשות את המעשיים האלה. אני בוש שהכנסתי את כולכם למצב זה ועל כל מה שעשיתי אני מתנצל…

הנושא העומד על הפרק הוא שאני רימיתי. ואני נושא באחריות. אני הפסקתי לחיות לאור ערכיי הבסיסיים. ידעתי שמה שאני עושה הוא לא נכון אך חשבתי רק על עצמי וחשבתי שיכולתי לעשות מה שבא לי. הרגשתי שמגיע לי. עבדתי קשה להגיע לאן שהגעתי. הכסף והפרסום גרמו לי להאמין שמגיע לי. הייתי טיפש. אינני זכאי לחיות לפי כללים מיוחדים. הגבולות הקיימים עבור כל אחד חלים גם עלי…. הגיע הזמן לכפר על עוונותיי…ההישגיות היא לא העיקר – יושר והגינות הם העיקר…. "