התנועה למען איכות השלטון בישראל מברכת את מר בני אליהו מבקר עיריית טבריה – על זכייתו בדין כנגד העירייה – וזיכויו מהעלילות שניסו להעליל עליו

התנועה למען איכות השלטון בישראל מברכת את מר בני אליהו מבקר עיריית טבריה – על זכייתו בדין כנגד העירייה – וזיכויו מהעלילות שניסו להעליל עליו
התנועה מקווה שפסק הדין החשוב שניתן ישמש תמרור אזהרה בפני רשויות מקומיות המבקשות למנוע ממבקרים לעשות עבודתם נאמנה ולהפעיל כנגדם את הדין המשמעתי – כדי להרתיעם ולפגוע בעבודתם.
* התנועה לאיכות השלטון, ביקשה וצורפה כ"ידיד בית משפט" בתיק זה,

אתמול פורסם פסק הדין בתיק עמר"מ 13028-04-09 אליהו נ' עירית טבריה – שעניינו ערעורו של מר אליהו, מבקר עירית טבריה, על החלטת בית הדין המשמעתי כנגדו.
פסק הדין ניתן ע"י כבוד השופטת נגה אהד, בבית משפט המחוזי מרכז.
פסק הדין מזכה באופן מוחלט את מר אליהו וקובע בין היתר:
"אין ספק כי בהתנהלות זו של המשיבה וראש העיר בראשה, יש טעם רב לפגם. מדובר ברדיפה שמטרתה לטרפד את עבודת המבקר ועל בית המשפט לעמוד על המשמר לבל תתאפשר פגיעה שכזו"
נוכח התנהלות העירייה בפרשה זו פסק בית המשפט הנכבד כי היא תשלם למר אליהו הוצאות בסך 50,000 ₪.
התנועה למען איכות השלטון בישראל, ביקשה וצורפה כ"ידיד בית משפט" בתיק זה, והציגה בפני בית המשפט את עמדתה בדבר חשיבות ההגנה על המבקרים כשומרי סף – וניתחה את הטעויות שנפלו בהחלטת בית הדין המשמעתי שהובילו לפגיעה במבקר, מר אליהו.
מבקרי הרשויות המקומיות כמו מבקרי הפנים בגופים פרטיים וציבוריים אחרים, הינם שומרי הסף שתרומתם לפעילותה התקינה והיעילה של הרשות הינה אדירה. אלא שכאשר המבקר מבקש לעשות עבודת ביקורת אמיתית ונוקבת, מגלה המבקר חשדות לפלילים או לפגיעה חמורה בסדרי מינהל תקינים, או אז מסתכן הוא בכך שינסו לפגוע במשרתו ולהפוך אותו ממאשים לנאשם. התנועה למען איכות השלטון עוסקת בשנים האחרונות לא רק בהגנה על עובדים חושפי שחיתות שהרשויות מתנכלות להן. אלא אף בסיוע למבקרי פנים שנפתחות כנגדם חקירות משמעתיות מגמתיות שכל מטרתן פגיעה במבקר ובאמינותו והרתעתו מחשיפת החשדות כנגד בכירי הרשות. התנועה למען איכות השלטון פועלת לחיזוק מעמדם של המבקרים ולהגנה עליהם מפני התנכלויות. כן פועלת התנועה להשמת המלצות הביקורת ולמיצוי הדין עם מבוקרים.
התנועה מברכת את מר אליהו על זכייתו ומאחלת לו הצלחה בהמשך עבודתו החשובה כמבקר עיריית טבריה.