התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לשינוי הרכב וועדת הבדיקה בעניין העתקת חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון ולהוספת גורמים מקצועיים לוועדה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לשינוי הרכב וועדת הבדיקה בעניין העתקת חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון ולהוספת גורמים מקצועיים לוועדה

התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ידאל חאיק ואורי אפלבום עתרו לבג"ץ להוצאת צו על תנאי המורה לראש הממשלה, סגן שר הבריאות, צוות הבדיקה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה והממשלה לנמק מדוע לא ישנו את הרכב צוות הבדיקה שהוקם מכוח החלטת ממשלת ישראל מיום 21.3.10 בעניין העתקת חדר מיון ממוגן של בית חולים ברזילי באשקלון ו/או יוסיפו חברים נוספים, כך שצוות הבדיקה יכלול גורמים מקצועיים ובכללם גורמים רפואיים, ביטחוניים ונציגי ציבור, בין היתר בשל הסיבות הבאות:א.הצוות בהרכבו הנוכחי סותר את החלטת המשלה, שכן אינו כולל את מכלול הגורמים "הנוגעים בדבר" ובפרט את החשובים שבהם ובהם גורמים רפואיים וביטחוניים. ב. ההחלטה על הרכבו הנוכחי של הצוות פוגע פגיעה הקשה ביכולתו של צוות הבדיקה למלא תפקידו כדין, שכן אין הוא נותן בידי הצוות כלים לשקילת ואיזון מגוון השיקולים הרלוונטיים בסוגיה כה רגישה של העתקת חדר המיון, שעניינה חיי אדם. ג. הרכבו הנוכחי של הצוות שרירותי ו/או מוטה ו/או מונה משיקולים זרים העלולים להטות את מסקנותיה. ד.ההחלטה על הרכבו הנוכחי של הצוות איננו סביר ואינו משקף את חובת הנאמנות שהמשיבים חבים לציבור, ועל כן מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה.
כן מבקשת התנועה להוציא צו ביניים המורה למשיבים להימנע מכינוס צוות הבדיקה שהוקם מכוח החלטת הממשלה מיום 21.3.10 ו/או מנקיטת כל פעולה אחרת במסגרת תפקידו, עד לסיום הליכי עתירה זו או עד לשינוי הרכבו כך שיכלול גורמים רפואיים, ביטחוניים ונציגי ציבור שיוכלו להניח בפני הוועדה ו/או לשקול ו/או לייצג עמדה מקצועית שהינה קריטית במלוא מובן המילה ועל מנת לאפשר לצוות לשקול באופן נאות את כל השיקולים הנוגעים לעניין ולמנוע הטיה ברכבה ובמסקנותיה.
עניינה של העתירה – בהרכבו של צוות הבדיקה שהוקם מכוח ההחלטה של הממשלה מיום 21.3.10 לבדיקת שאלת המיקום החלופי המוצע של חדר המיון של בית החולים ברזילי באשקלון.
החלטה זו על הקמתו של צוות הבדיקה האמור באה בעקבות הסערה הציבורית שנוצרה בעקבות החלטתה של הממשלה להעתיק את מיקומו המקורי של חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון- החלטה הנגועה לכאורה בשלל פגמים של היעדר תשתית עובדתית, סיכון חיי אדם, פגיעה קשה בקופה הציבורית וחוסר סבירות קיצוני.