בעקבות אי פרסום דו"ח המעילות הבנקאיות לשנת 2009, כנדרש בחוק, פנתה התנועה לאיכות השלטון אל המפקח על הבנקים. לאחר פנייתה, התפרסם הדו"ח באינטרנט

בעקבות אי פרסום דו"ח המעילות הבנקאיות לשנת 2009, כנדרש בחוק, פנתה התנועה לאיכות השלטון אל המפקח על הבנקים. לאחר פנייתה, התפרסם הדו"ח באינטרנט
בהמשך לפניותיה של התנועה למען איכות השלטון בישראל אל המפקח על הבנקים בדרישה לפרסם את דו"ח המעילות השנתי, התקבלה בשנת 2008 הצעת חוק המחייבת את המפקח לפרסם באופן פומבי את הדו"ח. על אף דרישות החוק, הדו"ח לא פורסם כנדרש ורק בעקבות פנייתה של התנועה בתחילת חודש פברואר פורסם באינטרנט דו"ח המעילות לשנת 2009.
בעקבות מעילת הענק בהיקף של 250 מיליון שקלים שאירעה בבנק המסחר, הוחלט בשנת 2004 לחייב בחוק את המפקח על הבנקים להגיש אחת לשנה דו"ח סיכום שנתי על המעילות במערכת הבנקאית לועדת הכספים של הכנסת. עם זאת, כפי שציין ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) בכנסת, בפועל פרסום הדו"ח נעשה רק לאחר התערבות גורמים חיצוניים, דוגמת התנועה.
בשנים 2006 ו-2007 פנתה התנועה לקבלת דו"חות המעילות (ניתן לעיין בדו"חות באתר התנועה) וכן לפרסום הדו"חות באינטרנט. באוגוסט 2008 התקבלה הצעת החוק לתיקון פקודת הבנקאות לפיה המפקח על הבנקים יחוייב בפרסום לציבור של דו"ח המעילות השנתי במערכת הבנקאית, לרבות בדרך של פרסום באתר האינטרנט של בנק ישראל. בדברי ההסבר להצעה, אוזכרו פניותיה הנשנות של התנועה למפקח על הבנקים לפרסום דו"ח המעילות.
על אף התיקון לחוק, ועל אף שחלפה למעלה משנה מאז הוגש דו"ח סיכום שנתי על מעילות במערכת הבנקאית לשנת 2008 לועדת הכספים של הכנסת, לא הוגש דו"ח על מעילות במערכת הבנקאית לשנת 2009 וכן לא פורסם לציבור דו"ח כאמור כנדרש בחוק. על רקע זאת פנתה התנועה אל המפקח על הבנקים בדרישה להגיש לועדת הכספים של הכנסת וכן לפרסם בפומבי בהקדם האפשרי את דו"ח המעילות בהתאם לסעיף 8ד2 לפקודת הבנקאות לשנת 2008.
אף שהחוק אינו מחייב פרסום פומבי בדרך של פרסום באינטרנט, אלא מעניק למפקח על הבנקים שיקול-דעת כיצד יביא את הדו"ח לידיעת הציבור, הובא הדו"ח לידיעת הציבור באמצעות האינטרנט. בכך הושגה תכלית התיקון לחוק ביצירת שקיפות ציבורית נאותה, הגברת המודעות והביקורת הציבורית על הבנקים וכן יצירת תמריץ לפיקוח פנימי מוגבר וצמצום סיכויי התרחשות עבירות מעילה דומות בבנקים בעתיד.
את הדו"ח ניתן למצוא בכתובת
http://www.bankisrael.gov.il/deptdata/pikuah/meila/meilot09.pdf