התנועה לאיכות השלטון דורשת כי וועדת המניות של בנק לאומי "וועדת נוף" תימנע מלפרסם את רשימת המועמדים הסופית מטעמה לתפקידי דירקטורים בבנק לאומי, טרם פרסום רשימת המועמדים הכשירים המלאה ממנה המועמדים נבחרו.

התנועה לאיכות השלטון דורשת כי וועדת המניות של בנק לאומי "וועדת נוף" תימנע מלפרסם את רשימת המועמדים הסופית מטעמה לתפקידי דירקטורים בבנק לאומי, טרם פרסום רשימת המועמדים הכשירים המלאה ממנה המועמדים נבחרו.

בכך תחזור בה מההחלטה הקודמת שלא לחשוף את רשימת המועמדים הכשירים ואת פרוטוקולי הדיונים לעניין המועמדים הכשירים, שמהם מוגשת בימים אלו רשימת המועמדים הסופית.
זאת בכדי לאפשר לציבור לקיים דיון ציבורי אודות התאמת המועמדים לאחד הגופים המשפיעים והמשמעותיים ביותר במשק הישראלי, ובהתאם לעקרונות השקיפות וחופש המידע, הכול כמפורט במכתב .
במכתב המופנה ליו"ר הוועדה הציבורית למניות הבנקים שבהסדר- השופטת בדימוס שולמית וולנשטיין, ליו"ר וועדת המניות של בנק לאומי עו"ד מרגלית נוף לשר האוצר, ליועץ המשפטי לממשלה, למפקח על הבנקים ליו"ר הרשות לניירות ערך לנגיד בנק ישראל ולמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט. מציינת התנועה כי לאחר תקופה ארוכה של פולמוס תקשורתי, כאשר הציבור ניזון מידיה ונתון לחסדיה של התקשורת בכל הנוגע למינוי הצפוי של יו"ר דירקטוריון חדש לבנק הגדול במדינה, הודיעה, ע"פ פרסומים, ועדת המניות בראש עו"ד מרגלית נוף על הצגה צפויה השבוע של המועמדים מטעמה לדירקטוריון בנק לאומי .
התנועה מבקשת להזכיר את הטעם המהותי מאחורי הסעד המבוקש, שכידוע לנוכח הפרסומים האחרונים לעיל הופך לרלבנטי מתמיד, ועדת המניות בראש עו"ד מרגלית נוף צפויה להציג השבוע את המועמדים מטעמה לדירקטוריון בנק לאומי וזאת ללא אפשרות הלכה למעשה לעלות לדיון ציבורי ולביקורת ציבורית את המועמדים אשר עולים בצורה אקראית ללא סימוכין בתקשורת. התנועה רואה בכך פגיעה מהותית בזכות הציבור לדעת ובעקרון השקיפות מדובר במינוי לתפקיד של דירקטורים בבנק לאומי, אחד התפקידים היותר חשובים במערכת הבנקאית, ומקום בו מדובר בדירקטורים הממונים מטעם המדינה בשם כל הציבור- על עקרונות השקיפות וזכות הציבור לדעת לשלוט בכיפה.
בנוגע לקבוצת המועמדים שעברו את תנאי הכשירות, ברי כי יש לחשוף את זהותו של כל אדם המועמד למינוי לתפקיד כה בכיר כדירקטור בבנק הגדול המדינה, כנציג המדינה והציבור. רק כך יתאפשר לציבור הרחב ליתן דעתו בנושא ולקיים דיון ציבורי מושכל.
עקרונות השקיפות וזכות הציבור לדעת מחייבים את פרסום שמות האישים שעברו את "המסננת" של הועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר, וזאת כדי למנוע מינויים של אישים שאינם מקובלים על הציבור הרחב- המועמד העובר דרך המסלול של ועדת המניות הינו מועמד המדינה והציבור ושומה עליו לעבור אף את "המסננת" הציבורית.
לאור כל האמור לעיל, דורשת התנועה כי הגורמים הנכבדים לעיל ובראשם יו"ר הוועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר ויו"ר ועדת המניות של בנק לאומי יחזרו בהם מהחלטתם שלא לאפשר דיון ציבורי פתוח סביב שאלת מינוי יו"ר דירקטוריון חדש לבנק לאומי ויאשרו פרסום רשימות המועמדים הכשירים ופרוטוקולי הועדות בנושא. התנועה מבקשת תגובה דחופה בכדי שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים.