לאור דו"ח המבקר בדבר מנויי בכירים במשטרה קוראת התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל לפעול בנחישות ליישום כללים הוגנים, ענייניים, שוויוניים, צודקים ומקצועיים בדבר המינויים שנעשים בשורותיה. רק כך יובטח כי משטרת ישראל תוכל להמשיך ולמשוך לשורותיה כוח אדם איכותי וראוי, ויותר מכך, כוח אדם אשר ישאף להמשיך ולהתקדם בשורות צמרת הפיקוד המשטרתית.

לאור דו"ח המבקר בדבר מנויי בכירים במשטרה קוראת התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל לפעול בנחישות ליישום כללים הוגנים, ענייניים, שוויוניים, צודקים ומקצועיים בדבר המינויים שנעשים בשורותיה. רק כך יובטח כי משטרת ישראל תוכל להמשיך ולמשוך לשורותיה כוח אדם איכותי וראוי, ויותר מכך, כוח אדם אשר ישאף להמשיך ולהתקדם בשורות צמרת הפיקוד המשטרתית.
התנועה פועלת מזה זמן רב בנושא המינויים במשטרה, וטענה ועודנה טוענת כי לאו דווקא הקצינים המוכשרים והראויים ביותר זוכים לקידום במשטרה. התנועה קוראת לחזור ולבדוק את כל אותם מינויים נושא פניותיה בעבר , ולבחון את ענייניות וזיקתן המקצועית של אותן החלטות, ולשנות את ההחלטות שנתקבלו בעבר בעניין אותם קציני משטרה, וזאת גם על רקע שלל הממצאים החמורים המופיעים בעניין זה בדו"ח המבקר.
מכתבה של התנועה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל בעקבות דו"ח מבקר המדינה שפורסם אמש.בין היתר, מתייחס הדו"ח באופן נרחב לעניין מינוי וקידום של קצינים בכירים במשטרה, כאשר הבדיקה בעניין המינויים מתייחסת לתקופה שבין אפריל 2008 לפברואר 2009.
הדו"ח עוסק במספר נושאים ספציפיים לגבי מינוי וקידום של קצינים בכירים במשטרת ישראל, ובהם מינוי קצינים בחריגה מסדרי מנהל תקין, אי קידום קצינים מחמת גיל, גיבוש הליך חדש למינוי ולקידום של קצינים בכירים ויישומו ונושאים נוספים.על פי הדו"ח, כבר בשנת 2001 זיהתה המשטרה כשלים בהליכי הקידום והמינוי של קצינים בכירים, ובשנת 2008 גובשה "מתכונת למינוי וקידום חדשה", אשר אמונים היו על הכנתה השר לביטחון פנים דאז אבי דיכטר והמפכ"ל דודי כהן .
התנועה מציינת, כי תכנית הקידום החדשה גובשה במטרה להשיג מספר יעדים חשובים ומרכזיים, ובהם: יצירת אחידות ושקיפות בדרישות ובתנאים ובסיוע כלים אובייקטיביים של המשטרה לביצוע מינויים, בניית תכנית מינויים ארוכת טווח ומתואמת אשר תשרת את המשטרה לטווח ארוך ותעניק מענה רוחבי וכולל לשדרת הפיקוד הבכירה, יצירת מוטיווציה אצל הקצינים והקטנת תחושת חוסר הוודאות ועוד. על פי הדו"ח, עד מועד סיום הביקורת לא הושלמו תהליכים מרכזיים הנחוצים לביצוע תכנית הקידום החדשה, ועל כן התכנית עדיין לא מיושמת. התנועה פועלת מזה זמן רב בנושא המינויים במשטרה, וטענה ועודנה טוענת כי לאו דווקא הקצינים המוכשרים והראויים ביותר זוכים לקידום במשטרה, וכי בנוסף ובמקרים מסוימים מעוכבים קידומיהם של קצינים ראויים ובמקומם מקודמים קצינים ראויים פחות. לאורך השנים ובתגובה לפניותיה של התנועה בעניין הכשלים של המשטרה בביצוע מינויים ראויים, ניסתה המשטרה להדוף את הטענות תוך שהיא נתלית בכך שהיא פועלת על פי תכנית הקידום החדשה אשר תסייע ותגרום להיבחרותם של הקצינים הראויים ביותר לתפקידי הפיקוד הבכירים. אך הנה לפתע מגלים אנו, כי שיטה זו שמשטרת ישראל תלתה בה את יהבה כלל אינה מיושמת באופן אפקטיבי ואינה מקרבת את המשטרה לשיטת מינויים ראויה ואובייקטיבית יותר וכי למעשה ובחלוף השנים "הגלגל הוא אותו הגלגל".
לאור ריבוי הפניות של התנועה בעניין זה ולאור כך שהתנועה רואה עצמה מבין הגורמים שפנו אל כבוד מבקר המדינה בבקשה לחקור ולבדוק נושא חשוב זה, התנועה שבה וקוראת לנכבדיי לפעול בנחישות ליישום כללים הוגנים, ענייניים, שוויוניים, צודקים ומקצועיים בדבר המינויים שנעשים בשורותיה. רק כך יובטח כי משטרת ישראל תוכל להמשיך ולמשוך לשורותיה כוח אדם איכותי וראוי, ויותר מכך, כוח אדם אשר ישאף להמשיך ולהתקדם בשורות צמרת הפיקוד המשטרתית.
בנוסף קוראת התנועה לחזור ולבדוק את כל אותם מינויים נושא פניותיה בעבר , ולבחון את ענייניות וזיקתן המקצועית של אותן החלטות, ולשנות את ההחלטות שנתקבלו בעבר בעניין אותם קציני משטרה, וזאת גם על רקע שלל הממצאים החמורים המופיעים בעניין זה בדו"ח המבקר.
התנועה מאמינה כי משטרת ישראל מחויבת לשמור על כללי מנהל תקין באופן הנוקשה ביותר, ולהוות מופת ודוגמא לציבור כולו בדבר התנהגות הוגנת, עניינית, מקצועית וראויה.