לאור ממצאי מבקר המדינה שקבע במפורש כי השר שמחון פעל בניגוד לכללים המחייבים, ופעל תוך שהוא במצב אסור של ניגוד עניינים, קוראת התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה להעביר את חלק זה של הדו"ח ליועץ המשפטי לממשלה וכן קוראת התנועה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור ולבדוק האם יש מקום להעמדה לדין של שמחון .

לאור ממצאי מבקר המדינה שקבע במפורש כי השר שמחון פעל בניגוד לכללים המחייבים, ופעל תוך שהוא במצב אסור של ניגוד עניינים, קוראת התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה להעביר את חלק זה של הדו"ח ליועץ המשפטי לממשלה וכן קוראת התנועה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור ולבדוק האם יש מקום להעמדה לדין של שמחון .
התנועה לאיכות השלטון פועלת בעניין זה של השר שמחון מזה זמן רב ואף פנתה בנושא למבקר המדינה.
התנועה פנתה למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בעקבות דו"ח המבקר בו מתייחס הדו"ח באופן נרחב להתנהלותו של שר החקלאות שלום שמחון בעניין קידום רפורמה בענף הלול בישראל ולניגוד העניינים האסור בו הוא היה שרוי השר שמחון בעניין זה. כזכור, הרפורמה מקודמת משנת 2006, והשפעותיה על ענף הלול הינן מרחיקות לכת וטומנות בתוכן אפשרויות רווח ניכרות לבעלי לולים מסוימים. בין השאר, כוללת הרפורמה תוכנית להעתקת מיקומם של לולים אל שטחים פתוחים מחוץ למושבים, מתן היתרים לבניית צימרים בשטחים המקוריים שבהם ניצבו הלולים ובכלל, תמריצים כלכליים ניכרים לבעלי הלולים. יצוין, כי בנוסף קיים שוני בין גובה ההטבות לעיל, אשר יינתנו לבעלי הלולים השונים במסגרת הרפורמה, ושוני זה מושפע גם ממיקומו הגיאוגרפי של בעל הלול באופן כזה שבעלי לולים בצפון הארץ נהנים מהטבה גבוהה יותר מאשר בעלי לולים באזורים אחרים בארץ. בנוסף על פי הדו"ח, לרפורמה השפעה ישירה על קרובי משפחה מדרגה ראשונה של השר שמחון (אמו של השר ושני אחיו הינם בעלי לולים), וכך גם על השר שמחון עצמו שהינו בן ממשיך במשק הוריו במושב אבן מנחם, מושב הנמנה על יישובי "מרום הגליל" ואשר הרפורמה חלה עליהם.על פי הדו"ח, השר שמחון היה מעורב באופן פעיל בקידום הרפורמה עוד משנת 2006, אך הודיע על הימצאותו במצב של ניגוד עניינים רק בשנת 2007, לאחר שכבר עסק ופעל רבות לקידום הרפורמה, רפורמה המשפיעה על השר באופן ישיר ביותר כאמור.יצוין, כי מעורבותו זו של השר נעשתה בניגוד לאמור בסעיף 7 (א) ל"כללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים", הקובע במפורש כי "בכל מקרה שיש לשר עניין אישי בפעולה או בהחלטה, שיש בה כדי להשפיע על הענקת טובת הנאה או זכות, אסור לו להשתתף בכל דרך שהיא בפעולה או בקבלת ההחלטה; הובא עניין כאמור לפני השר כחבר ממשלה, כחבר ועדת שרים או בכל דרך אחרת, חייב השר להצהיר מיד על העניין האישי שיש לו; הודעה על הצהרת השר בדבר עניין אישי תישלח למבקר המדינה." בדו"ח המבקר נכתב: "יוצא אפוא כי השר עצמו היה מעורב בהכנת הצעת ההחלטה לרפורמה בענף הלול ובגיבוש עקרונותיה, וכי הוא קידם את עבודת המטה ואף סיכם אותה בשיתוף אגף התקציבים. רק לאחר מכן, ב-31.1.07, הוא הודיע למבקר המדינה (ולגורמים אחרים שהוא ציין במכתבו) כי יש לו עניין אישי, וכי אין בכוונתו להשתתף בשום דרך בקבלת החלטה בנושא."
התנועה לאיכות השלטון פועלת בעניין זה של השר שמחון מזה זמן רב, ואף פנתה בנושא למבקר המדינה.
בנוסף מציינת התנועה כי בסעיף11 (ה) ל"כללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים" נקבע כי: "מצא מבקר המדינה כי קיים חשש לעבירה פלילית – יעביר את העניין לידיעת היועץ המשפטי לממשלה."לאור כל זאת בשל כל האמור לעיל ובשל העובדה כי נקבע במפורש כי השר שמחון פעל בניגוד לכללים המצוינים לעיל ותוך שהוא במצב אסור של ניגוד עניינים, התנועה קוראת למבקר המדינה להעביר את חלק זה של הדו"ח ליועץ המשפטי לממשלה מתוקף סמכותו כאמור, והתנועה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לחקור ולבדוק האם יש מקום להעמדה לדין בדבר אישומים פליליים.