התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה, ונציגים מקצועיים במשרד התחבורה על מנת לקבל את עמדתם ותגובתם הרשמית לטענות הקשות שהועלו כנגד החלטת השר לפטור באופן מלא רכבים דו-גלגלים מאגרת הכביש המהיר לתל-אביב.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה, ונציגים מקצועיים במשרד התחבורה על מנת לקבל את עמדתם ותגובתם הרשמית לטענות הקשות שהועלו כנגד החלטת השר לפטור באופן מלא רכבים דו-גלגלים מאגרת הכביש המהיר לתל-אביב.
כן פנתה התנועה למבקר המדינה להמשיך ולחקור את הסוגיה כל עוד "הסוסים עוד לא ברחו מן האורווה" לאור הטענות הקשות שהועלו, לאור עמדות נציגי משרד התחבורה הסותרות ולאור החשש מפגיעה משמעותית מקופת הציבור וללא סיבה לגיטימית נראית לעין.

לאור דיוני ועדת הכלכלה בכנסת בו הביעו נציגי משרד התחבורה עמדה המתנגדת למתן פטור מלא לרכבים דו-גלגלים מאגרת הכביש המהיר עליה הוחלט לאחר מכן בוועדה, פנתה התנועה לשר התחבורה, על-מנת לקבל לידה את חוות הדעת המקצועית עליה הסתמך משרד התחבורה בהחלטתו.
בדיוני הועדה נטענו, בין היתר, ע"י נציגי משרד התחבורה ונציגי משרד האוצר טענות בדבר יעילות הכביש המהיר ותפיסת נפח הכביש על-ידי כלי רכב דו-גלגלים בעלי נוסע אחד בלבד, עלויות נוספות שיתגלגלו בשל כך על בעלי הרכבים שאינם זכו לפטור והפגיעה בשוויון מול שאר ציבור הנהגים המשלם את מחיר האגרה המלא.
כמו-כן פנתה התנועה לנציגת משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני על-מנת להבין וליישב את עמדותיה הסתרות, כפי שבאו לידי ביטוי בדיוני ועדת הכלכלה, לפני ולאחר קבלת ההחלטה על מתן הפטור.
במקביל פנתה התנועה למבקר המדינה להמשיך ולחקור את הסוגיה כל עוד "הסוסים עוד לא ברחו מן האורווה" לאור הטענות הקשות שהועלו, לאור עמדות נציגי משרד התחבורה הסותרות ולאור החשש מפגיעה משמעותית מקופת הציבור וללא סיבה לגיטימית נראית לעין.

.