התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחשוף את השיקולים שהובילו לסגירת התיק של השופטת מארק-הורנצ'יק, לרבות השיקולים בדבר מצבה הרפואי.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחשוף את השיקולים שהובילו לסגירת התיק של השופטת מארק-הורנצ'יק, לרבות השיקולים בדבר מצבה הרפואי.
כמו כן, דורשת התנועה לבחון מחדש את סגירת התיק בעניינה של השופטת לאור גזר הדין של עו"ד גד פרנקל, המעלה תהיות על התנהלותה של השופטת מארק-הורנצ'יק בפרשה וחששות בדבר פגם בהחלטה לסגור את התיק.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לעו"ד רן נזרי עוזר בכיר ליועמ"ש, בדרישה חוזרת לחשוף את השיקולים שהובילו לסגירת התיק של השופטת מארק-הורנצ'יק, לרבות שיקולים על מצבה הרפואי של השופטת בהתאם לבקשה שהוגשה על ידי התנועה על פי חוק חופש המידע בעבר.
בנוסף דורשת התנועה לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את תיק החקירה בעניינה של השופטת, בעקבות אמירותיו הנוקבות של בית המשפט בעת מתן גזר הדין בעניינו של עו"ד גד פרנקל, כונס הנכסים.
בגזר דינו של עו"ד פרנקל מציין בית המשפט את "קשרי החברות הקרובים" בין הנאשם, פרנקל לשופטת דליה מארק-הורנצ'יק ומונה את הפרשיות שהתבצעו באולם בית המשפט של השופטת שבגינם הורשע לבסוף עו"ד פרנקל.
בית המשפט גוזר את עונשו של עו"ד פרנקל תוך כדי שימת דגש על הפגיעה החמורה במערכת המשפט והמעילה באמון לקוחותיו של עו"ד.
התנועה סבורה ש"קשרי החברות הקרובים" של השופטת ועו"ד, בצירוף העובדה שכל הפרשיות שמציין בית המשפט בגזר הדין התרחשו באולמה של השופטת מעלה חשש כבד שהיא האחראית לפגיעה האמורה במערכת המשפט ומעלה תהיות מדאיגות בדבר השוני הקוטבי בתוצאות ההליכים של השופטת ושל עו"ד פרנקל.
התנועה שבה ומדגישה את החומרה שבפגיעה בכבוד בית המשפט, ומזהירה כי הגישה המחמירה כלפי "קצין בית המשפט" – עו"ד, צריכה להיות כאין וכאפס לעומת הגישה שיש לנקוט כנגד חשד להפרה של כללי המשפט על ידי מי שעומד בבסיס המערכת המשפטית – שופטי ישראל.
לבסוף סבורה התנועה כי אין לקבל את האמירה כי לא ניתן ולהמשיך לעסוק בסוגיה נוכח העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ייצג בעבר את השופטת דליה מארק-הורנצ'יק בתיק. ברור הוא כי היועהמ"ש מנוע מלעסוק בתיק אך טוענת התנועה כי מחובת היועמ"ש למצוא פתרון הולם ולערב נושאי משרות אחרים.
.