התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ למנוי 11 מבקרי פנים ברשויות מקומיות במחוז צפון.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ למנוי 11 מבקרי פנים ברשויות מקומיות במחוז צפון.

התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ונדאל חיאק עתרה היום לבג"צ למתן צו על תנאי המורה ל11 הרשויות המקומיות: ג'ולס, דיר אל אסד, מג'ד אל-כרום, סאג'ור, פסוטה, ראמה, זרזיר, משהד, אל-בטוף, בוסתאן אל-מרג' ודבוריה לנמק מדוע לא יפעלו וימנו מיידית מבקר פנימי כדין לכהן ולפעול בהם ולמלא את כל התפקידים המוטלים על המבקר על פי החוק. התנועה טוענת כי אי מנוי מבקר מנוגד לחוק ופוגע באינטרסים חיוניים. כן מתבקש בג"צ להוציא צו על תנאי המורה לשר הפנים ולממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים לנמק מדוע הם נמנעים משימוש בסמכותם ולדרוש בצו את מינוי מבקר הפנים ו/או למנות מבקר פנים בעצמם, בכל הרשויות המפרות את חובתן על פי דין ונמנעות ממינוי מבקר.
כן מתבקש בג"צ להורות על דיון דחוף בעתירה וזאת לאור הפגיעה הקשה בכללי מנהל תקין שנובעת מהיעדר ביקורת פנים, שבאה לידי ביטוי במגוון ליקויים ופגמים בפעילות הרשויות המדוברות ואשר מופיעים מדי שנה בדוחות הביקורת של הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים והפגיעה הבוטה בהוראות החוק הברורות בעניין.
התנועה מציינת כי כל יום נוסף בלי מבקר פנים משמעותו פגיעה קשה בכללי מנהל תקין וכנגזרת מכך גם בזבוז כספי ציבור- גם מן הטעם הזה ראוי שבג"ץ יורה על דיון דחוף בעתירה.
במרכז העתירה עומד מחדלם של11 הרשויות המקומיות המדוברות, כמו גם מחדלם של שר הפנים והממונה על המחוז הצפוני במשרד שהם גורמי הפיקוח על הרשויות, מלמנות מבקר פנימי לעיריות ולמועצות המקומיות והאזוריות. הימנעות זו ממינוי מבקר פנימי עומדת בניגוד גמור ובוטה לחובתם על פי חוק, לכללי מנהל תקין ובניגוד לאינטרס הציבורי ולחובת הרשות לפעול כנאמן הציבור. בחסות אי מינוי מבקר והליכי הביקורת ברשויות בכלל, ותוך אמתלות שונות מצד הרשויות, מתנהלות הרשויות באופן לקוי מן היסוד, תוך הפרת כללי מנהל תקין, בזבוז כספי ציבור ובחלק מן המקרים אף תוך פגיעה בטוהר המידות. לטענת התנועה משרד הפנים והממונה על מחוז צפון מטעמו, נמנעים באופן מתמשך מלעשות שימוש בסמכות המוקנית להם בחוק ולמנות מבקר לרשות שנמנעת מלפעול כמתחייב על פי דין.