התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בקריאה לפטר לאלתר את סגן שר החינוך מאיר פורוש, שהקים על פי הפרסומים אהל מחאה מול כלא מעשיהו בו אסורים ההורים אשר סירבו לקיים את פסיקתו של בג"צ בעניין ביה"ס בעמנואל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בקריאה לפטר לאלתר את סגן שר החינוך מאיר פורוש, שהקים על פי הפרסומים אהל מחאה מול כלא מעשיהו בו אסורים ההורים אשר סירבו לקיים את פסיקתו של בג"צ בעניין ביה"ס בעמנואל
וזאת בכדי להגן על שלטון החוק והדמוקרטיה בישראל, ולא לאפשר לתופעת אישי ציבור אשר אינם מכירים בסמכותו של בית המשפט העליון ואשר משתלחים בו ובזים לסמכותו החוקית לכהן בתפקידים ציבוריים בכירים.
במכתבה מציינת התנועה כי בימים האחרונים המדינה גועשת וסוערת סביב פסיקת בג"צ בעניין עמנואל, לרבות החלטת השופטים לשלוח למאסר הורים אשר סירבו לקיים את פסיקתו של בג"צ בעניין ביה"ס בעמנואל .
על פי הפרסומים בכלי התקשורת מהיום עולה, לכאורה, כי סגן שר החינוך מאיר פרוש, הקים אוהל מחאה מול כלא "מעשיהו" אשר בו אסורים כעת אותם ההורים אשר הפרו צו בג"צ בקשר לפרשה. זאת, כחלק מעמדתו הציבורית היוצאת כנגד פסיקת בג"צ בפרשה.
מעשה זה, הנעשה מצדו של איש ציבור בכיר – סגן שר ופרט סגן שר החינוך, בצירוף שורה של קריאות כנגד בית המשפט העליון מן התקופה האחרונה, מחזקים את החשש מפגיעה קשה בסמכותו של בית המשפט העליון ופגיעה בלגיטימיות הציבוריות שלו.
כך למשל ועל פי הפרסומים, התבטא לכאורה באופן חמור ביותר גם חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים משה גפני בעניין הפרשה באומרו כי "אנחנו הציבור החרדי, לא נכבד פסקי דין, לא של בית משפט בערכאה נמוכה ולא של בית המשפט העליון".
התנועה סבורה כי מעשה זה כמו גם התבטאויותיו של ח"כ גפני, אשר מצהירים בריש גלי כי אינם מכבדים את סמכותו של בית המשפט העליון, פוגעות באופן אקוטי בדמוקרטיה ובשלטון החוק בישראל ומצטרפות לשורה ארוכה של התבטאויות ברוח דומה מן התקופה האחרונה הקוראות תיגר על סמכותו של בית המשפט העליון.
אין דרך בה ניתן להתייחס בסלחנות למעשה שכזה, או לקבוע כי מדובר ב"דעתו הפרטית" של סגן השר אשר אינה מייצגת את משרד החינוך ולכן אין להתערב במעשה, כפי שצוטט לכאורה שר החינוך בכלי התקשורת.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת להביע מורת רוח על תגובתו זו של שר החינוך, ומתנגדת באופן נחרץ לקביעה כי מעשה שכזה – הקמת אוהל המחאה שנעשה על ידי סגן שר בכלל יכול להיכלל בגדר "דעתו הפרטית" של סגן השר. כאשר אדם ממלא באופן אקטיבי תפקיד של סגן שר ומעתיק את פעילותו למקום מסוים, הרי שחזקה שהוא עושה זאת כאדם ציבורי ומביע בכך את עמדתו הציבורית, אלא אם ישעה עצמו לתקופת המחאה או יפרוש מתפקידו.
בעקבות זאת, התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה לפטר לאלתר את סגן השר פרוש, וזאת בכדי להגן על שלטון החוק והדמוקרטיה בישראל, ולא לאפשר לתופעת אישי ציבור אשר אינם מכירים בסמכותו של בית המשפט העליון ואשר משתלחים בו ובזים לסמכותו החוקית כאמור, לכהן בתפקידים ציבוריים בכירים.
התנועה מאמינה כי ביצוע צעד זה נדרש ונחוץ בכדי להגן על בית המשפט העליון ויכולתו לקיים את שלטון החוק בישראל, וכמו כן ישלח מסר חד וברור לציבור כי יש להפסיק לאלתר את ההשתלחות הציבורית בבית המשפט העליון. רק כך ניתן יהיה למנוע את תופעת הדה לגיטימציה המסוכנת אשר נעשית לבית המשפט העליון .