התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: יש לנקוט בהליכים כנגד ארבעת המעורבים "בפרשת רמון" בהקדם האפשרי זאת לאור דוח מבקר המדינה

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: יש לנקוט בהליכים כנגד ארבעת המעורבים "בפרשת רמון" בהקדם האפשרי זאת לאור דוח מבקר המדינה
בנוסף התנועה מצטרפת לקריאה שנשמעה לאחרונה בקרב משפטנים בכירים וקוראת ליועץ לפעול למינוי גוף מבקר חיצוני לפרקליטות המדינה, גוף אשר יבקר באופן אובייקטיבי ונטול פניות את עבודת הפרקליטות.
מכתבה של התנועה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה בעניין האזנות סתר בחקירות פליליות. התנועה מציינת כי הדו"ח מעלה תמונה עגומה של התנהלות ברשלנות של המשטרה והפרקליטות בכל הנוגע להאזנות סתר בחקירות פליליות ובייחוד ב"פרשת רמון". על אף שבעבר פורסמו מספר דו"חות קודמים של מבקרי מדינה והוקמו ועדות שונות אשר בחנו וגיבשו המלצות בעניין האזנות הסתר, עדיין כשלו והתרשלו שני גופים אלו ביישום וניהול מדיניות ראויה במספר פרשות שנבדקו ובעיקרן "פרשת רמון".
.בדו"ח המבקר נקבעו מסקנות שונות בדבר התנהלותן של הפרקליטות ומשטרת ישראל בכלל, ובנוסף כנגד ארבעה מעורבים ב"פרשת רמון" – פרקליטת מחוז תל אביב – עו"ד רות דוד, התובעת ב"תיק רמון" – עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, וחוקרי המשטרה – ראש יאח"ה דאז, תנ"צ בדימוס מירי גולן וסנ"צ ערן קמין נמצאו ממצאים אישיים חמורים.
הממצאים והמסקנות כנגד ארבעת המעורבים היו כה חמורים עד כי מבקר המדינה הנחה את היועץ המשפטי לממשלה בעניינם "לבחון את עמדתו בָּעניין בשים לב למכלול הגורמים הרלוונטיים ולסעיפי החוק הנוגעים בדבר" ובכלל זה לבחון העמדתם לדין משמעתי ו/או נקיטת צעדים מינהלתיים.
התנועה מציינת כי הנחייתו זו של המבקר מגיעה על רקע דיווחים ופרסומים רבים בעת האחרונה על התנהלות לא תקינה של משטרת ישראל והפרקליטות (כמו גם עניינים הנוגעים לממשק ושיתוף הפעולה בניהם), בכל הנוגע להתנהלותם של אלו בתיקים פליליים כנגד אישי ציבור בפרט וכנגד אזרחים רבים בכלל. לאור זאת בשל האמור התנועה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לממש ולקיים את הנחייתו של כבוד המבקר לעיל בהקדם האפשרי, ולבצע את הבדיקה בעניינם של ארבעת המעורבים בכל ההיבטים הרלוואנטיים ולהפעיל כנגדם את הדין המשמעתי, ו/או לנקוט בצעדים מינהלתיים בהתאם לממצאי הדוח.בנוסף התנועה מצטרפת לקריאה שנשמעה לאחרונה בקרב משפטנים בכירים וקוראת ליועץ המשפטי לממשלה לפעול למינוי גוף מבקר חיצוני לפרקליטות המדינה, גוף אשר יבקר באופן אובייקטיבי ונטול פניות את עבודת הפרקליטות. אין ספק כי דו"ח המבקר הוכיח כי קיים צורך מיידי במינוי גוף שכזה, אשר לדידה של התנועה יתרום לאמון הציבור בפרקליטות ויחזק באופן ניכר את מעמדה ואת הלגיטימיות הציבורית בפועלה, ויסייע בריסון הביקורת המשתלחת וההרסנית המושמעת חדשות לבקרים כנגד הפרקליטות.