התנועה לאיכות השלטון דורשת לדעת אילו צעדים נעשו על ידי משרד הבריאות בעניין אי הסדרים לכאורה בקופת חולים מאוחדת

התנועה לאיכות השלטון דורשת לדעת אילו צעדים נעשו על ידי משרד הבריאות בעניין אי הסדרים לכאורה בקופת חולים מאוחדת
בנוסף ובהתאם לנאמר בפרסומים כי בבדיקה עולות חשדות כבדים כנגד בכירי הקופה, התנועה מבקשת ממנכ"ל המשרד לפרט האם יש למשרדו מידע נוסף בקשר לטענות אלו והאם נשקלו צעדים זמניים כלשהם כנגד אותם בכירים, וזאת לו רק בשביל לצמצם בינתיים את הנזקים החמורים אשר נגרמים לכאורה לקופה הציבורית.
מכתבה של התנועה למנכ"ל משרד הבריאות בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת היום וככל שאלו נכונים (הארץ, "דה מארקר", כתבתה של רוני לינדר-גנץ). על פי הפרסומים משרד מבקר המדינה מבצע מזה מעלה משנתיים בדיקה רחבה ומקיפה בעניין אי סדרים בקופת חולים מאוחדת .עוד הופיע בפרסומים כי בדיקה זו הולכת ומתארכת היות ולטענת המבקר על פי הכתבה נאספים עוד ועוד חומרים ואף עולה החשש כי הממצאים עולים לכדי חשד לפלילים של בכירים בקופה.
עוד הופיע בפרסומים כי בהתייחסותו להתמשכותה הארוכה של הבדיקה נאמר ממשרד המבקר כי: "היועץ המשפטי לממשלה הקודם עם פרקליט המדינה וצוותם זומנו למבקר המדינה לעמוד מקרוב על חומרת הממצאים, כדי לפעול ולעצור בזבוז כספי ציבור עוד לפני שמתפרסם דו"ח מבקר המדינה בנושא. זאת ועוד, המידע גם עבר לצמרת משרד הבריאות כדי שתפעל לאלתר" .
יצוין כי בנוסף, נאמר בפרסומים כי הבדיקה נוגעת לאירועים מתמשכים ולא לאירוע נקודתי בעבר, ועל כן קיים חשש ממשי כי בד בבד עם התמשכות הבדיקה – הקופה הציבורית ממשיכה להיות מופקרת ונגזלת, ואותם מעשים בזבזניים ממשיכים להתקיים ללא הפרעה.
לאור כל זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון ממנכ"ל משרד הבריאות לפרט אילו צעדים נעשו על ידי משרד הבריאות בעניינים המצויים בבדיקה ולמען מניעת המשך בזבוז כספי הציבור, לכאורה וזאת לאור העובדה כי משרד המבקר כבר העביר לצמרת משרד הבריאות פרטים רלוואנטיים .
כמו כן ובהתאם לנאמר בפרסומים כי בבדיקה עולות חשדות כבדים כנגד בכירי הקופה, התנועה מבקשת ממנכ"ל המשרד לפרט האם יש למשרדו מידע נוסף בקשר לטענות אלו והאם נשקלו צעדים זמניים כלשהם כנגד אותם בכירים, וזאת לו רק בשביל לצמצם בינתיים את הנזקים החמורים אשר נגרמים לכאורה לקופה הציבורית.