התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וליו"ר הכנסת: העלייה בשכר נבחרי הציבור צורמת, על רקע מצבם הכלכלי של חלק גדול מאד בציבור.

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וליו"ר הכנסת: העלייה בשכר נבחרי הציבור צורמת, על רקע מצבם הכלכלי של חלק גדול מאד בציבור.
עלית שכרם פוגעת בציפייה הטבעית של אזרחי המדינה, כי נבחריהם יגזרו על עצמם צניעות ורגישות לצרכי הציבור וכנגזר מכך גורע ממעמדם של הנבחרים ומהאמון בהם ובפועלם.
במכתבה מציינת התנועה כי בכלי התקשורת פורסם היום בהרחבה, שבמקביל לדחיית הצעת החוק להעלאת שכר המינימום במשק, שכרם של נבחרי הציבור צפוי לעלות בקרוב.
על פי הפרסומים שכר חברי הממשלה צפוי להעלות עקב סיום קיצוץ של 5% במשכורתם, שהטילו על עצמם בשיאו של המשבר הכלכלי. בנוסף צפויים הם להעלאה של 2-3% על פי שיעור עלית מדד המחירים לצרכן.
סך ההעלאה מגיע לאחוז נכבד ויוצא דופן של כ 7-8% המסתכמים בכ – 3000 ₪ לחודש.
לעניין שכר חברי הכנסת פורסם, כי ייהנו מעדכון שכר בגובה עליית המחירים לצרכן. גם עלייה מכובדת זו איננה משקפת את מצב משכורותיהם של שאר השכירים במשק מדינת ישראל.
לדברי התנועה עליה נכבדה זו בשכר נבחרי הציבור צורמת, על רקע מצבם הכלכלי של חלק גדול מאד בציבור, דבר הפוגע בציפייה הטבעית של אזרחי המדינה, כי נבחריהם יגזרו על עצמם צניעות ורגישות לצרכי הציבור וכנגזר מכך גורע ממעמדם של הנבחרים ומהאמון בהם ובפועלם.
יתר על כן, תוספת למשכורות לשרים הינה בוטה וצורמת במיוחד, על רקע גדלה העצום והשערורייתי של ממשלת ישראל הנוכחית.
בממשלה מרובת שרים, המשך תפיחת שכר השרים, הינו בעל משמעות כלכלית לא מבוטלת ופוגע פגיעה ממשית בקופת הציבור המדולדלת, באופן המנוגד לחובת נבחרי הציבור כלפי שולחיהם.