התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה למנות עו"ד אחר לבחינת הליכי האישור כפר הנופש בפלמחים כמבוקש בדו"ח מבקר המדינה

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה למנות עו"ד אחר לבחינת הליכי האישור כפר הנופש בפלמחים כמבוקש בדו"ח מבקר המדינה
וזאת על מנת להסיר כל חשש לניגוד עניינים מצד המשנה ליועץ המשפטי שרית דנה אשר שמשה כיועצת המשפטית של וועדת התכנון המחוזית שאשרה את התכנית
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה מציינת התנועה כי דו"ח מבקר המדינה על הקמת כפר שנופש בחוף פלמחים מנובמבר 2009 קובע כי בהליכי הוצאת המכרז ואישור ההצעה הזוכה נפלו פגמים חמורים וקשים.
לאחר פרסום הדו"ח, ובמסגרת בקשתו של מבקר המדינה לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, הוציאה המשנה ליועץ עו"ד שרית דנה חוות דעת ובה קבעה כי לא נפלו פגמים מהותיים בהיבט התכנוני ובפרט קבעה כי "לא מצאנו שבהחלטה של הוועדה המחוזית בעניין זה נפל פגם…" וכן כי "סיכומם של דברים לא מצאנו כי נפלו פגמים מהותיים לא בהליכי אישורה של התוכנית ולא בהליכי שיווקה של הקרקע"
עו"ד דנה כן מצאה היבט אחד הטעון תיקון בעניין תוכנית הבינוי – כי הוועדה המחוזית לא נתנה משקל מספק למעמד נספח הבינוי והוראותיו.
התנועה סבורה כי חוות הדעת מטעם עו"ד דנה נגועה בחשש לניגוד עניינים ומשכך נפל בה עצמה פגם מהותי המחייב בחינה מחודשת של הנושא.
בפרט עולה השאלה האם עו"ד דנה אשר בחוות דעתה בחנה, בין היתר, את התנהלות ועדת התכנון המחוזית, ואשר שימשה כיועצת המשפטית של אותה וועדה כאשר זו עסקה בעניין אישור התוכנית איננה נתונה לכאורה בניגוד עניינים מהותי בו היא מתבקשת לחוות דעה על פעולה בה הייתה מעורבת, במישרין ו/או בעקיפין – בבחינת המבוקר מבקר את עצמו.
לטענת התנועה עולה חשש ממשי, לפחות למראית עין, כי לא סביר שהיועצת המשפטית של ועדת התכנון המחוזית במהלך שנתיים, בהם בין היתר עסקה הוועדה בבחינת התקיימות התנאים להפקדת התוכנית לא ידעה ולא עסקה כלל בנושא, במישרין ו/או בעקיפין.

מצב בו עו"ד דנה, אשר התנהלותה אמורה להיות מבוקרת על ידי היועץ המשפטי, היא הבודקת, בין היתר, את תפקודה עצמה חוטא בשורשו הקמאי ביותר של האיסור על ניגוד עניינים – מקום בו הנחקר הוא החוקר את עצמו.

לפיכך, התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי ימנה היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אחר לבחינת הליכי האישור כמבוקש בדו"ח מבקר המדינה על מנת להסיר כל חשש לניגוד עניינים כאמור.

כן מבקשת התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה האם דווחה עו"ד דנה על ניגוד העניינים בה היא מצויה, ובאם לאו האם יש מקום בנקיטת צעדים משמעתיים עקב כך.