די להפליה בין דם לדם- עד שלא יבוטל חוק טל דורשת התנועה לאיכות השלטון בעתירה שהוגשה היום לבג"ץ לקצר את השירות לגברים ובכך לצמצם את הפער בין המשרתים ללא משרתים במדינת ישראל לאור הפגיעה הקשה בערך החיים.

די להפליה בין דם לדם- עד שלא יבוטל חוק טל דורשת התנועה לאיכות השלטון בעתירה שהוגשה היום לבג"ץ לקצר את השירות לגברים ובכך לצמצם את הפער בין המשרתים ללא משרתים במדינת ישראל לאור הפגיעה הקשה בערך החיים.
התנועה עתרה היום לבג"ץ לביטול ההחלטה להאריך פעם נוספת את השירות הסדיר לגברים ב 6 חדשים בהיותה בלתי חוקתית.
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ודפנה קירו-כהן לביטול החלטת הכנסת אמש לאשר את חוק שירות בטחון (הוראת שעה) (תיקון 13) התש"ע – 2010, ופעם נוספת להאריך את תקופת השירות הסדיר לגברים בשישה חודשים. תוקף הוראת השעה הוארך בשמונה עשר חודשים וזאת עד ליום 31.12.2011.
מהות העתירה:
בשנת 2002 הגישה התנועה עתירה לה הצטרפו 24,000 עותרים לביטול חוק טל בפסק הדין נאמר כי יש פגיעה בערכים מוגנים.
בעקבות הארכה נוספת של החוק עתרה התנועה שנית לביטול החוק לאור העובדה שהמנגנון של החוק הוכח ככישלון מוחלט.

סעיף 15 בחוק שירות בטחון קובע ששירות הסדיר לגברים יהיה 30 חדשים.
מזה שנים מוארך השירות הסדיר לגברים ל36 חודשים. הארכה זו נעשית על ידי הוראת שעה אשר מוארכת כל כשנתיים על ידיה כנסת. ביום 21.7.2010 אישרה הכנסת את חוק שירות בטחון (הוראת שעה (תיקון 13) המאריך את תוקף הוראת השעה עד יום 31.12.2011.
התנועה טוענת כי החוק המאריך את השירות הסדיר לגברים בשישה חודשים נוספים הנו בלתי חוקתי, ופוגע באופן שאינו מידתי ואשר עולה על הנדרש בזכויות היסוד של החיילים המשרתים. השירות בצה"ל פוגע ומגביל בזכויות יסוד של החיילים המוגנות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק, כגון הזכות לחיים ושלמות הגוף , הזכות לכבוד, הזכות לחרות, הזכות לקניין, חופש העיסוק ועוד.
כפועל יוצא , חוק המבקש להאריך את השירות הצבאי ובכך להאריך את הפגיעה בזכויות היסוד של החיילים, חייב שהפגיעה בזכויות היסוד תעשה באופן שאינו עולה על הנדרש.
וזאת כאשר התכלית הביטחונית של צה"ל יכולה להיות מושגת על ידי אמצעי הפוגע פחות בזכויות היסוד של החיילים והוא גיוס רחב יותר של חייבי גיוס ובכללם גיוס תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם" הזכאים לדחיית שירות שמשמעותה המעשית פטור משירות צבאי בהתאם ל"חוק טל". אשר מספרם בכל מחזור גיוס מגיע לכ 5000. לפיכך גיוס תלמידי ישיבות, שאינם משרתים כלל בצבא, מהווה אמצעי הפוגע פחות מאשר הארכת השירות הסדיר של חיילים בשישה חודשים נוספים, מקום בו זכויות היסוד שלהם גם כך נפגעות במשך 30 חודשי השירות הסדיר שלהם בצה"ל. לכן הוראת השעה המאריכה את משך השירות הסדיר לגברים, איננה מדתית ואינה כדין. לאור זאת לטענת התנועה יש לבטל את הוראת השעה. הגיונית, מוסרית ומשפטית.
כן מבקשת התנועה כי יוצא צו ביניים שיורה לשר הביטחון להיערך לשחרור חיילים המשרתים למעלה מ30 חדשים ולא לאחר 36 חדשים וזאת עד לבירור העתירה.