התנועה לאיכות השלטון בנייר עמדה שהגישה לוועדה לבחינת המדיניות של המדינה בנושאי משאבי גז ונפט : יש להטמיע מנגנון לפיצוי היזמים אשר יתבסס על שיעור הסיכון הטמון בפרויקט.

התנועה לאיכות השלטון בנייר עמדה שהגישה לוועדה לבחינת המדיניות של המדינה בנושאי משאבי גז ונפט : יש להטמיע מנגנון לפיצוי היזמים אשר יתבסס על שיעור הסיכון הטמון בפרויקט.
בנוסף מציעה התנועה כי כל הסכם שייערך מכאן והלאה בין מדינת ישראל לבין יזמים ו/או משקיעים ו/או כל גוף אחר בכל הנוגע למשאבי הגז והנפט ייעשה באמצעות מכרז.
במכתבה מתייחסת התנועה לארבעה מישורים: הצעת מנגנון לקביעת שיעור תמלוגי הגז, הצורך בהיותם של ההסכמים פומביים, הצורך במכרז והצורך בשקיפות בעבודת הועדה.כידוע, שורת הגילויים האחרונים של משאבי גז ניכרים בחופי ישראל מגדילה את סיכוייהם של היזמים הפרטיים למצוא מאגרים מסחריים ומשכך גם מחייבת שקילה מחדש של הצורך בתמריצים משמעותיים מצד המדינה כמו גם את המדיניות הכללית בתחום זה.כפי שעולה מפרסומים בתקשורת, נשקלו מספר מנגנונים להסדרת הרווחים בין המדינה לבין הזכייניות, וביניהם העלאת התמלוגים והמיסוי. התנועה מבקשת, כי נוסף למנגנונים אלו תישקל האפשרות להטמיע מנגנון לפיצוי היזמים אשר יתבסס על שיעור הסיכון הטמון בפרויקט. נוסף על כך, מציעה התנועה כי כלל ההסכמים שנחתמו ואשר יחתמו בין המדינה לבין יזמים ו/או משקיעים ו/או כל גוף אחר בכל הנוגע למשאבי הגז והנפט יהיו פומביים, כך שתתאפשר ביקורת ציבורית ומשפטית. עוד, מבקשת התנועה להציע כי כל הסכם שייערך מכאן והלאה בין מדינת ישראל לבין יזמים ו/או משקיעים ו/או כל גוף אחר בכל הנוגע למשאבי הגז והנפט ייעשה באמצעות מכרז. לדעת התנועה, מכרז הוא המנגנון ההולם ביותר התואם את חובת ההגינות של המדינה, הן משום שהוא עולה בקנה אחד עם עקרון השוויון, והן משום שבהתייחסות למשאב יקר ערך כמו גז, זהו המנגנון שיביא ליעילות והחיסכון המיטביים.
מפניות שהגיעו לידי התנועה, וכן מכתבות עיתונאיות ככל הנראה, מופעל מסע לחצים כבד על פעילות הוועדה, על ידי גורמים שונים, חלקם בעלי אינטרס כלכלי בתוצאות מסקנותיה. בשל פרסומים אלו, מבקשת התנועה להדגיש את חשיבות פעולתה של הוועדה באופן מקצועי, נטול פניות, תוך שקילת אינטרס הציבור בלבד.
כחלק מעניין זה, ראוי שגורמים בעלי עניין, אשר פונים לחברי הוועדה באופן ישיר או עקיף, יחויבו למסור את פנייתם בכתב או כי פנייתם תתועד בפרוטוקול הוועדה, וזאת על מנת להבטיח שקיפות מלאה בעבודת הוועדה ולהבטיח כי מכלול העמדות לא רק ישמע אלא גם יראה.לדעת התנועה, לעבודת הוועדה בשקיפות וללא התערבות גורמים זרים חשיבות מכרעת, שכן הדבר יבטיח כי עבודת הוועדה לא רק תעשה במקצועיות אלא גם תשלול כל מראית עין של התערבות גורמים בעלי עניין.התנועה מזכירה כי המדובר במשאבים טבעיים אשר למדינה זכות מוקנית בהם וכי המשמעות הכלכלית של המלצות הוועדה על קופת המדינה הינה משמעותית ביותר.
התנועה מחזקת את ידי חברי הוועדה במלאכתם המקצועית, ומקווה כי המלצות הוועדה יביאו לכדי הסדרה מהירה ונאותה של אופן השימוש במשאביה התת-קרקעיים של מדינת ישראל.