התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הביטחון ולשר הפנים שלא לתמוך בהצעת חוק שתאפשר לראשי הרשויות לרוץ לכנסת בלי שיצטרכו להתפטר מתפקידם.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הביטחון ולשר הפנים שלא לתמוך בהצעת חוק שתאפשר לראשי הרשויות לרוץ לכנסת בלי שיצטרכו להתפטר מתפקידם.
הפניה בעקבות הפרסום ממנו עולה לכאורה כי מרכז השלטון המקומי הצליח "לגייס" את שר הפנים אלי ישי ואת שר הביטחון אהוד ברק לקידום הצעת חוק שתאפשר לראשי הרשויות לרוץ לכנסת בלי שיצטרכו להתפטר מתפקידם".
מכתבה של התנועה בעקבות כתבתו של יונתן גולן בידיעות אחרונות ממנה עולה, לכאורה, כי מרכז השלטון המקומי הצליח "לגייס" את שר הפנים אלי ישי ואת שר הביטחון אהוד ברק לקידום הצעת חוק שתאפשר לראשי הרשויות לרוץ לכנסת בלי שיצטרכו להתפטר מתפקידם.
זאת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת אשר קבע בשנת 1995 איסור עיסוק נוסף לחברי כנסת.
ככל שהדברים שפורסמו אכן מדויקים, ובכוונת השרים לתמוך בהצעת חוק המאפשרת כהונה כפולה של ח"כ וראש עיר, מתנגדת התנועה לאיכות השלטון למהלך זה, וקוראת לשרים לחזור מתמיכתם בו.
התנועה מציינת כי בעבר כהונה כפולה הייתה מותרת על פי דין. בעקבות הבעייתיות והביקורת הרבה סביב עניין זה, ועניינים אחרים הנוגעים לכהונתם של ח"כ, הוקמה ועדת רוזן צבי אשר קבעה את עקרון אי התלות של חברי הכנסת ואת ייחוד התפקיד ואיסור כפל התפקידים.
בדברי ההסבר להצעת החוק אשר אמצה את דו"ח הוועדה וקבעה איסור עיסוק נוסף, צוין כי מגמת הצעת התיקון היא להבטיח כי כל זמנו ותשומת ליבו של חבר הכנסת יופנה לעבודה הפרלמנטרית ולציבור, והיא באה למנוע בכל צורה שהיא ניגודי אינטרסים בין חובתו של חבר הכנסת לשרת את הציבור מחד, לבין תלותו בהכנסה נוספת מגורם כלכלי פרטי או ציבורי שאליו הוא קשור כשכיר או כדירקטור, יועץ כלכלי וכו'".
בנוסף על מנת שיוכלו חברי הכנסת להגשים מטרות אלה, הועלה שכר חברי הכנסת
לרמה סבירה, "כדי לפטור אותם מן הצורך במקורות הכנסה נוספים מחוץ לכנסת".
לטענת התנועה נימוקים אלה בעינם עומדים, ואין שום סיבה עניינית לשנות את החוק הנהוג היום. כהונה כחבר כנסת כמו גם כהונה כראש עיר, כל אחד מהם בנפרד, הם בין התפקידים הציבוריים הבכירים ביותר, המשפיעים ביותר, והחשובים ביותר במגזר הציבורי. על המכהן בהם להקדיש את מלוא זמנו וכישרונו לתפקיד האחד אותו הוא ממלא, זאת הן מטעמים עניינים של ביצוע מיטבי ומקסימאלי של התפקיד והן מטעמים של אמון הציבור ושליחות ציבורית. זאת בפרט בימים אלה, בהם רבות הן התחלואות והקשיים עמם מתמודד השלטון המקומי, וראוי היה כי נבחר הציבור המקומי ימלא את השליחות הציבורית אליה נבחר ויטפל קודם כל ברשות המקומית בראשה עומד ובבעיותיה המקומיות. בנוסף כהונה מקבילה אף עלולה להציב את המכהן במצב של ניגוד עניינים, אשר מעבר לפסול בעצם המצאות במצב שכזה יש בו כדי לפגוע בצורה חמורה באמון הציבור בכנסת ושליחיו. אם רוצה ראש עיר, מוכשר ככל שיהיה, להיבחר לתפקיד החשוב של חבר כנסת ונצל את הניסיון והידע שצבר, יתכבד ויפעל כפי שפועלים כולם – יעזוב את תפקידו הציבורי האחר וייחד את עצמו לעיסוק זה.