התנועה לאיכות השלטון לשרת התרבות והספורט לימור לבנת: יש לעצור את מינוי גיא לוזון כמאמן הנבחרת האולימפית בכדורגל

התנועה לאיכות השלטון לשרת התרבות והספורט לימור לבנת: יש לעצור את מינוי גיא לוזון כמאמן הנבחרת האולימפית בכדורגל
התנועה:"במידה וההתאחדות תבחר ותמנה את גיא לוזון כמאמן הנבחרת האולימפית ובמידה ואבי לוזון ימשיך בתפקידו כיו"ר ההתאחדות, יש לעצור כל תקצוב ומימון המגיע באופן ישיר או עקיף מן הציבור אל ההתאחדות."
מכתבה של התנועה לאיכות השלטון לשרה לבנת ורשם העמותות בעקבות הפרסומים על הליך מינוי מאמן לנבחרת האולימפית בכדורגל. על פי פרסומים רבים שהופיעו בכלי התקשורת, המועמד המוביל לזכייה בתפקיד זה הינו גיא לוזון, אחיינו של אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות.
ההתאחדות לכדורגל,בין היתר בשל ביקורת ציבורית שהושמעה בדבר קרבת המשפחה בין גיא לאבי לוזון וכי לכאורה מדובר במינוי המצוי ניגוד העניינים, הקימה ועדת איתור שתפקידה להמליץ להתאחדות על מועמדים למינוי מאמן לנבחרת האולימפית.
ערב הדיון הקובע אליו הוזמנו 4 המועמדים שנבחרו ע"י וועדת האיתור ביניהם גיא לוזון מציינת התנועה במכתבה כי ביהמ"ש פסק כי על אף שההתאחדות הינה עמותה ועל כן גוף פרטי, היות והיא "גוף מבוקר" על ידי מבקר המדינה, אחראית לניהול השוטף של ענף הכדורגל במדינת ישראל, "העסק" שהיא מנהלת (הכדורגל הישראלי כולו) הוא בעל אופי ציבורי, חלק לא מבוטל מתקציבה מקורו בכספי ציבור (בין מהקצבות משרדי הממשלה ובין מהקצבות של המועצה להסדר ההימורים בספורט) ולאור מעמדה ותפקידיה של ההתאחדות – הרי שמדובר בגוף "דו מהותי", ומשכך יחולו עליה הן כללי המשפט הפרטי והן נורמות המשפט הציבורי. לאור זאת ובייחוד ניגוד העניינים לכאורה, ובהתחשב בכך שההתאחדות הינה גוף דו מהותי כאמור ובשל החשיבות הציבורית הרב שיש לתפקיד מאמן הנבחרת האולימפית, הרי שעל מנת למלא אחר כללי ההגינות, השוויון, סבירות ותום לב, שהנם מושכלות יסוד של משפט ציבורי, המסקנה המתבקשת הינה שעל ההתאחדות להימנע מלבחור בגיא לוזון לתפקיד זה בשל קרבתו המשפחתית ליו"ר ההתאחדות. התנועה קוראת לשרה לרשם העמותות להבהיר להתאחדות וליו"ר שלה אבי לוזון כי ההתאחדות אינה יכולה להעסיק קרובי משפחה בשני התפקידים במקביל, קל וחומר כשמדובר בשני תפקידים בכירים כגון יו"ר ומאמן הנבחרת האולימפית, תפקידים אשר גם מתקיים בניהם קשר פיקוח ובקרה הדוק.במידה וההתאחדות תבחר ותמנה את גיא לוזון כמאמן הנבחרת האולימפית ובמידה ואבי לוזון ימשיך בתפקידו כיו"ר ההתאחדות, יש לעצור כל תקצוב ומימון המגיע באופן ישיר או עקיף מן הציבור אל ההתאחדות.