התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול החלטת הממשלה אשר מפקיעה מידי שר הביטחון שיקול דעת באם לשחרר מיועד לשירות מחובת השירות לטובת שירות אזרחי מקוצר – אם לאו

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול החלטת הממשלה אשר מפקיעה מידי שר הביטחון שיקול דעת באם לשחרר מיועד לשירות מחובת השירות לטובת שירות אזרחי מקוצר – אם לאו
החלטה זו מעצימה את חוסר השוויון ואת הפגיעה בערכים מוגנים ובעקרונות יסוד של מדינת ישראל ושיטת המשפט שלה.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד לוזון ודפנה קירו כהן עתרו לבג"צ לביטול החלטת הממשלה מס' 2001 מ15 ליולי 2010 המפקיעה את שיקול דעתו של שר הביטחון לגבי הקביעה באם תלמידי ישיבות שתורתם אומנותם שמלאו להם 22 שנה ושחל עליהם לו דחית שירות משך 4 שנים לפחות ישרתו בצה"ל או ישרתו שירות אזרחי כפי שנקבע בחוק טל.
התנועה מבקשת צו על תנאי שיורה לממשלה ולשר האוצר לנמק מדוע לא יבטלו את החלטת הממשלה וזאת החל מיום 1 בספטמבר 2010. מאחר שאיננה מעוגנת בחוק, בלתי חוקתית, בלתי מידתית ובלתי סבירה באופן קיצוני והיא מקצינה ומעצימה את ההפליה, חוסר השוויון, כמו גם הפגיעה בזכויות היסוד של אלה הנדרשים לשאת בעול השירות הצבאי.
כן מבקשת התנועה כי יוצא צו ביניים המעכב את כניסתה לתוקף של החלטת הממשלה עד לסיום בירור העתירה ומקפיא את המצב כך שהמדיניות והקריטריונים שהיו נהוגים על ידי שר הביטחון בטרם קבלת ההחלטה, ימשיכו לחול.
עתירה זו מהווה נדבך נוסף בשרשרת עתירות של התנועה המבקשות להביא לסיום האפליה וחוסר השוויון, הבא לידי ביטוי בהחלטות ממשלה ובמדיניותה ואף בחוקי הכנסת, בין בחורים ש"תורתם אומנותם" לבין בחורים שמדינת ישראל מטילה עליהם את עול ההגנה על העם והמולדת.
העתירה מבקשת לבטל את החלטת הממשלה, אשר מפקיעה מידי שר הביטחון שיקול דעת באם לשחרר מיועד לשירות מחובת השירות לטובת שירות אזרחי מקוצר – אם לאו ובכך מעצימה את חוסר השוויון ואת הפגיעה בערכים מוגנים ובעקרונות יסוד של מדינת ישראל ושיטת המשפט שלה.