התנועה קוראת לחקור ולבדוק את כל הנוגע לתרומות של דן חלוץ במסגרת החוקים והכללים המחייבים אותו לעניין זה, ובייחוד בשים לב להגבלות החלות עליו בשל תקופת הצינון.

התנועה קוראת לחקור ולבדוק את כל הנוגע לתרומות של דן חלוץ במסגרת החוקים והכללים המחייבים אותו לעניין זה, ובייחוד בשים לב להגבלות החלות עליו בשל תקופת הצינון.
התנועה קוראת למבקר המדינה ולוועדה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)במשרד המשפטים כי ככל שיימצא כי איסוף התרומות נעשה בניגוד לדין ובניגוד להגבלות החלות עליו בשל תקופת הצינון, להורות לחלוץ להשיב את כספי התרומות אשר קיבל.
מכתבה של התנועה למבקר המדינה ולוועדה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)במשרד המשפטים בעקבות הפרסומים כי רא"ל (מיל') דן חלוץ החל זה מכבר באיסוף תרומות לקראת התמודדות קרבה שלו בבחירות מקדימות לאחת ממפלגות הכנסת.
על פי הפרסומים, עולה לכאורה כי חלוץ גייס עד כה סכום של כ – 400 אלף שקלים, כאשר 373 אלף ₪ הגיעו מתורם אמריקאי יחיד, ג'פרי סילברמן, ואילו יתר הסכום ממספר מצומצם של תורמים שהינם חברים של חלוץ מזמן שירותו בצה"ל (להלן: "התרומות"). עוד עולה מן הפרסומים, לכאורה, כי סילברמן וחלוץ הכירו בזמן כהונתו כרמטכ"ל ובעניינים הקשורים ישירות לצה"ל.
כידוע, חלוץ השתחרר מצה"ל בחודש נובמבר 2007, ועל פי האמור בחוק הבחירות לכנסת הרי תקופת הצינון שחלה עליו עד למועד שבאפשרותו להיות מועמד לכנסת הינה 3 שנים, כלומר, עד נובמבר 2010 .
חוק המפלגות, קובע כי לצורך הגדרת "מועמד" לבחירות מקדימות, יש לבחון גם את התנהגותו של אותו אדם, כאשר נאמר שם כי קבלת תרומות נחשבת התנהגות המעידה על כוונת אדם להיות מועמד לבחירות מקדימות.
בנוסף ועל פי הפרסומים, חלוץ דיווח לכבוד מבקר המדינה על גיוס התרומות, אף על פי שלטענתו החוק וההנחיות המחייבים מתמודדים בבחירות מקדימות לכנסת לדווח על גיוס תרומות למבקר המדינה אינם חלים עליו, היות והוא אינו משויך כרגע באופן רשמי לאף מפלגה.
התנועה סבורה כי ככל שכך הם פני הדברים, עולות מספר סוגיות המצריכות את בדיקת מבקר המדינה והועדה לפי חוק שירות ציבור (הגבלות לאחר פרישה) בנוגע לתקינות מהלך גיוס הכספים של חלוץ, כדלקמן:
ראשית, בעניין תקופת הצינון: כאמור, חלוץ נמצא כעת "בתוך" תקופת הצינון החלה עליו. על אף זאת, עולה כי, לכאורה, קיבל הוא תרומות מאנשים אשר קשורים אליו באופן ישיר משירותו הצבאי ובייחוד בעת תפקידו כרמטכ"ל. יצוין, כי תקופת הצינון נועדה, בין היתר, למנוע קשרים מסוג זה בין בכירים לשעבר בזרועות הביטחון ובין בעלי הון, וזאת בכדי לצמצם את הזיקה שבין היחסים שהיו בניהם על רקע מקצועי לבין היחסים האפשריים, שלאחר סיום הכהונה. למעשה, קבלת התרומות ע"י חלוץ נוגדת את תכלית תקופת הצינון, ועל כן פסולה.
בנוסף, התנועה סבורה שבכך שחלוץ החל בגיוס התרומות למען קמפיין פוליטי עתידי, הרי שלמעשה בפועל הוא כבר "מועמד לכנסת", הגם שאיננו משויך רשמית עדיין לאף אחת מהמפלגות. לכן לדעת התנועה עצם גיוס כספים בתקופה זו נוגדת אף היא כשלעצמה את חוק הצינון ותכליותיו.
שנית, בעניין הדיווח למבקר המדינה: כעולה מהפרסומים, לפיהם לכאורה מחד, חלוץ דיווח ביוזמתו למבקר המדינה על גיוס התרומות, ומנגד עולה טענה כי לא חלה עליו חובה כלפי מבקר המדינה, היות והוא עדיין איננו מועמד. זהו מצב אבסורדי אשר לא ניתן להסכים לו. למעשה נראה, כי מחד חלוץ כלל אינו מתמודד כרגע בבחירות מקדימות, ובו בזמן הוא למעשה "מכשיר" את התרומות שנועדו למטרה זו בדיוק, דרך דיווח למבקר המדינה. התנועה סבורה כי על חלוץ לפעול באופן שקוף וגלוי בעניין זה, ולא "להלך" בין שני המסלולים הנ"ל באופן מעורפל. לאור כל זאת
התנועה קוראת לחקור ולבדוק את כל הנוגע לתרומות של חלוץ במסגרת החוקים והכללים המחייבים אותו לעניין זה, ובייחוד בשים לב להגבלות החלות עליו בשל תקופת הצינון.
המשך לאמור, התנועה קוראת למבקר המדינה ולוועדה ככל שיימצא כי איסוף התרומות נעשה בניגוד לדין ובניגוד להגבלות החלות עליו בשל תקופת הצינון, להורות לחלוץ להשיב את כספי התרומות אשר קיבל.