התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים להורות לעיריית קריית שמונה ולממונה על חופש המידע בעירייה להעביר לידיה את המידע בנושא קיום מכרז להקמת אתר אינטרנט .

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים להורות לעיריית קריית שמונה ולממונה על חופש המידע בעירייה להעביר לידיה את המידע בנושא קיום מכרז להקמת אתר אינטרנט .

התנועה לאיכות השלטון, הקליניקה לקידום איכות השלטון – המרכז לחינוך קליני באוניברסיטה העברית בירושלים והקליניקה "קו הטוהר" – מרכז הקליניקות המשפטיות – המרכז הבינתחומי בהרצליה עתרו עתירה מנהלית על פי חוק חופש המידע , באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ונדאל חיאק לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים כנגד הממונה על חופש המידע בעיריית קריית שמונה ועיריית קרית שמונה.
התנועה מבקשת מבית המשפט להורות להם למסור לידיה המידע שנתבקש מטעמה בכתב בנושא קיום מכרז להקמת אתר האינטרנט מטעם עיריית קריית שמונה .
העתירה עוסקת בזכות לקבל מידע הנמצא בידי רשות ציבורית. כידוע, בהגשמת זכות זו אנו עולים על דרך המלך לכיוון מימוש זכויות יסוד וערכי דמוקרטיה בסיסיים. הביקורת הציבורית על פעילותיה של רשות ציבורית הינה עמוד שדרה חיוני לשם שמירה על אורח חיים בריא של המשטר הדמוקרטי. חוק חופש המידע ביקש ליצור תפיסת יסוד של שקיפות ולהפוך את המידע הנמצא בידי הרשויות לשקוף, נגיש וזמין ככל האפשר.העתירה מבקשת לחייב את המשיבים לפעול בהתאם לחוק חופש המידע ולהמציא לתנועה לאיכות השלטון את המידע אשר ביקשו לקבל, לאחר שעברה תקופה העולה על שלושה חודשים מיום הבקשה ולאחר שהתנועה עשתה את כל המוטל עליה על-פי דין למיצוי ניסיונן לקבל את המידע שלא באמצעות בית המשפט.
במסגרת מעקב רוחבי שעורכת התנועה העותרות אחר יישום סעיף 248ב לפקודת העיריות המחיל חובה על רשויות מקומיות להקים ולהפעיל אתר אינטרנט מטעמן, פנו העותרות לשורה של רשויות מקומיות בנוגע להקמת אתר אינטרנט.
במסגרת הטיפול בתיק זה, הגיעה לידי העותרות פנייה בה נטען כי עיריית קריית שמונה אמנם מפעילה אתר אינטרנט אולם החברה המקימה את האתר נבחרה ללא מכרז כדין. למרות פניות חוזרות ונשנות לא נענו פניות התנועה לגופן ולא נותר אלא לפנות לבית המשפט לקבלת הסעד המבוקש.