התנועה לאיכות השלטון מבקשת מוועדת הכלכלה של הכנסת לגבש את החלטתה בנושא הקמת מגרשי הדרכה לנהגים על סמך תשתית עובדתית ראויה, ולאחר בדיקה מעמיקה ומקצועית של הנתונים שהועברו אל הועדה, ובכלל זאת בקשה לחוות דעת שתינתן ע"י מחלקת המחקר והמידע של הכנסת.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מוועדת הכלכלה של הכנסת לגבש את החלטתה בנושא הקמת מגרשי הדרכה לנהגים על סמך תשתית עובדתית ראויה, ולאחר בדיקה מעמיקה ומקצועית של הנתונים שהועברו אל הועדה, ובכלל זאת בקשה לחוות דעת שתינתן ע"י מחלקת המחקר והמידע של הכנסת.

במכתבה לוועדת הכלכלה של הכנסת מציינת התנועה כי מפרסומים בתקשורת עולה כי קיימים ספקות ביחס לעלות לעומת התועלת של יישומן של תקנות התעבורה, בדבר מגרשי הדרכה לנהגים.
לפי הפרסומים, מדובר בפרויקט שיעלה כרבע מיליארד שקל בשנה, לכאורה ללא כל תועלת מוכחת, ללא כל תוכנית מפורטת, ושיבוצע ככל הנראה בניגוד לעמדתה המקצועית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

התנועה מבקשת מחברי הוועדה כי הועדה תגבש את החלטתה על סמך תשתית עובדתית ראויה, ולאחר בדיקה מעמיקה ומקצועית של הנתונים שהועברו אל הועדה, ובכלל זאת בקשה לחוות דעת שתינתן ע"י מחלקת המחקר והמידע של הכנסת.

לפי הפרסומים, בדיון בועדת הכלכלה שבה נכחו היו"ר אופיר אקוניס וחברי הכנסת כרמל שאמה, ישראל חסון ורוברט טיבייב (שנערך לפני כ-5 חודשים) ניסה יצחקי להסביר שהתקנה הקיימת עברה בלי שקדמה לה עבודת הכנה ראויה, וביקש מהם פשוט למחוק אותה. ברם, חברי הכנסת סירבו לחתום על הנוסח החדש ולבטל את התקנה כפי שביקש משרד התחבורה, והטילו על עוזי יצחקי להקים "פורום שולחן עגול" שידון בנושא בהשתתפות כל הנוגעים בדבר.
על פי פרסומים, לאחר שיצחקי הטיל את ריכוז הפורום על עדי צוקרמן, רמ"ט תנועה במשרד התחבורה, שאף בחר את הפורום, הוגש לאחרונה לועדה דו"ח "פורום שולחן עגול בנושא מגרשי ההדרכה". הפרסומים מסבירים כי מסקנות חוות הדעת מוליכות למסקנה החותכת כי המגרשים הם רצויים, ואם תאומץ חוות הדעת הזו וחובת ההדרכה במגרשים סגורים תהפוך לפרויקט מעשי – כל הנהגים הצעירים והמקצועיים בישראל יחויבו בהשתלמות במגרשי ההדרכה.על פי הפרסומים, בדו"ח זה נפלו שלל ליקויים ופגמים, ובהם:
בראש ובראשונה, ע"פ הפרסומים, הגורמים הרלוונטיים ובהם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וכן גורמים שעלולים להיפגע או אפילו גורמי צרכנות לא זומנו כלל לדיונים או שזומנו באופן חלקי בלבד, וזאת בניגוד לגורמים בעלי אינטרסים שנכחו בכלל הדיונים והשפיעו על מסקנות הדו"ח.
כפי שפורסם בתקשורת, לדברי דובר הרשות לבטיחות לאומית בדרכים, בכירי אנשי המקצוע ברשות מתנגדים באופן מוחלט להתקנת מגרשי ההדרכה ולעצם הרעיון שהיא מייצגת, וטוענים שאין כל הוכחה מחקרית ליעילות ההדרכה. לאור עמדה זו, העדרם של הנוכחים בדיון פוגעת לא רק בתשתית העובדתית עליה נסמך הדו"ח, אלא גם בזכות הטיעון של אותם הגורמים, שהרלוונטיות של עמדתם ברורה מאליה.
עוד, ע"פ הפרסומים, עושה דו"ח השולחן העגול שימוש מוטה בחומר עליו הוא מתבסס. כך, למרות שמסקנות הדו"ח של ד"ר מוקואס מהטכניון קובעות שהמעבר לשיטת מגרשי ההדרכה חסרת הצדקה במונחים של רווח בטיחותי, דו"ח השולחן העגול מתייחס לדו"ח של ד"ר מוקואס באמצעות ציטוטים אחרים שמהם דווקא עולה שהדו"ח מחייב את ההשתלמות במגרשים. רק בשלהי הדו"ח מוזכרות המסקנות השליליות שהובאו ע"י ד"ר מוקואס, ואחריהן הערה כי חלוף הזמן באירופה מביא נתונים עדכניים שמשנים את התוצאות עליהן נסמך מוקואס בדבריו.
לבסוף, ע"פ הפרסומים בתקשורת, הדו"ח אינו מתייחס לכניסתה לשימוש של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית בכלי רכב (EPS) שעשויה להשליך על הצורך או על היעילות של ההדרכה במגרשים סגורים.עוד, על פי התקשורת, לקראת הדיון שערכה ועדת הכלכלה בנושא מגרשי ההדרכה בחודש מרס האחרון, נפגשו בעלי המגרשים וחברת הלוביסטים שפועלת מטעמם, גורן עמיר, עם מספר חברי כנסת, והעבירו להם מסמכים, וזאת שלא לפי הנוהל המוסדר להעברת הנתונים, באופן שבו ניתן להעביר מידע שגוי ללא בקרה ממשית על אמיתותו.טענות אלו שהופצו בתקשורת מעוררות חשש כבד, שלא רק שלידי חברי הכנסת לא הועברו די נתונים רלוונטיים שיביאו לקבלת ההחלטה הטובה ביותר, אלא שהם אף עלולים להיות מושפעים מנתונים מוטעים ומוטים שהועברו אליהם על ידי גורמים בעלי עניין.לאור החלטת ועדת הכלכלה מיום 22.3.2010 לפיה יתקיים שולחן עגול ברשות מר עוזי יצחקי שיגיש את מסקנותיו לאחר פגרת הפסח, מן הראוי שהפורום המתכנס לעניין זה יכלול את כל הגורמים הרלוונטיים, יעיין בכל חוות הדעת המקצועיות ותעשה עבודה מקיפה בה יתוקנו כל הפגמים באם קיימים במסגרת התשתית העובדתית עליה נסמכות ההחלטות בעניין יישום התקנות.